Labret - för högt upp?
Tycker det är snyggare om den sitter närmre läppen. Dessutom kan man ha ring då på ett snyggare sätt. Men är du inte nöjd bör du gå tillbaka till piercaren och se om det går att få en ny.
Fick du inte se placeringen innan?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 Jag fick se placeringen och jag tyckte det kändes bra, han placerade den ännu högre upp först, och det såg bra ut precis när den va gjord så jag kände mig nöjd då.
Jag gjorde piercingen i en annan stad så det är inte lätt att åka dit och be om att göra om den :/ men det kanske blir bättre när svullnaden går ner!
Tycker det ser bra ut. Men du kan ju byta till en större kula senare om du vill. Det tror jag kan passa. 🙂
Min sitter hyfsat nära läppen också. Det underlättar ju om man vill ha en hästsko eller så sen. Det blir nog snyggare sen när du har en lite större kula eller ring ska du se (:
Va bra! Jag ska testa byta till en större kula sen när den har läkt så kanske det ser bättre ut 🙂
På tal om läkningen, han som piercade använde en ganska annorlunda metod… han hade ingen tång… utan han värmde typ upp läppen med sina fingrar och sa att det var för att förbereda huden för ett stick eller så, och sen bara körde han igenom nålen utan motstånd, gjorde svinont och det blev som sagt väldigt svullet och det har blött lite idag med, inte mycket men det kom lite grann när jag skulle rengöra, och plattan på insidan är intryckt i läppen, ska det verkligen va så? Nu är det ju säkert för det är svullet, men ändå.
Han sa att han ger lite kortare stavar än läkningsstavarna så man inte behöver byta sen efteråt, men jag fattar inte den logiken riktigt…
Låter mysko, men jag vet inte?
Att han inte använder tång ska inte göra något om man vet vad man gör. Det är olika vad piercare tycker om att använda för metoder när dom gör en piercing. Att det är svullet och blöder lite ska inte heller vara konstigt. Den är ju bara en dag gammal. Däremot tycker jag det är lite konstigt att han använder för kort läkstav. Den ska ju vara lång just för att huden ska få plats att svullna. Om staven känns väldigt tight och det känns irriterande för piercingen så bör den bytas ut till en längre. Och du bör byta ut den hos en piercare i så fall.
Hoppas allt kommer bli bra iallafall. 🙂
#5 Min tog med hjälp utav tång och den kändes också ganska bra. Det med plattan är det många som får. Men just det med längden på staven låter konstigt.
#6 Kostar det nånting att få staven bytt då? För om det inte blir bättre så borde jag väl byta stav kanske.. men annars känns det rätt bra, det är bara där på insidan som det gör mest ont!
#7 Men anledningen till att plattan skär in så är väl för att staven är för kort och så ska det väl inte vara? För jag har haft en off-center innan och då var staven längre och det kändes mycket bättre, blev knappt svullet heller för den delen…
Ärret från den gamla syns till och med på min bild, till höger haha
#8 Min "skar in" (dvs gjorde en grop) trots att den var flera mm för lång.
Om det är så att jag verkligen ångrar mig och inte vill ha den som den är, kan jag göra om den då? Om jag tar ut den jag har nu och låter den läka och sen gör en ny lite längre ner, för det känns verkligen inte bra… 😢