Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1156 ggr
Dreamzz
0

Hjälp!

Jag har funderar på att tatuera mig ett tag och har nu bestämmt vad jag vill ha, jag ska ha en koifish som börjar vid handleden och slutar efter armbågen, jag har verkeligen tänkt på vad jag vill ha och har läst lite om dom, jag har gjort vändnigar i mitt liv som jag är stolt över, Men problemet är att jag vet inte vart jag kan göra den.jag är snart 17 och både mamma och pappa är okej med det tacksam för svar!:)

emeliiiiieee
3

Vänta tills du är myndig. Det är bara nått år kvar. Det är sååååå värt det! Då får du välja och vraka mellan tatuerare.

JossanH
3

Varför ha så bråttom? :) Vänta tills du är 18 och bestäm ett bra ställe nu på en gång. Många bra tatuerare har dessutom flera månaders väntetid så bestäm vart du vill göra den och boka en tid så att det blir lagom tills du fyller 18 :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Dreamzz
0

Blir 17 i januari, jag vill göra det nu som ett minne.att jag klarade att ta mi upp efter ett sådant fall…jag fick nya syner på livet. Så jag gjorde en stor vändning i livet…

JossanH
8

#3 känns det då värt att kasta bort en sådan viktig tatuering på någon oseriös tatuerare? Det är nämligen 18års gräns av en anledning och de seriösa studios där ute tatuerar inte minderåriga. Är den så viktig för dig lär det kännas ännu bättre att gå och göra den hos någon som är professionell. Då har jag sagt i mitt i frågan :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rumblebee
3

#3 Ditt minne kommer inte att försvinna under ett år. Ett år går faktiskt rätt så fort om man ser till att hålla sig sysselsatt.

Karmatarerskanise
2

Håller med #4 och #5.
Du vinner massor på att vänta till du blir 18.

TatsuOni
4

När jag var 15 hade jag god lust att springa in till första bästa tatuerare för att göra min första tatuering. En som har enorm betydelse för mig! Jag gjorde den i år vid 21 års ålder. Jag hittade en bra tatuerare och är nu helnöjd med den och att jag väntade. Den betyder inte mindre än när jag ville göra den vid 15-års ålder utan tvärtom ännu mer. Jag har för övrigt inte ändrat mig vad gäller motivet, men efter att ha funderat lite längre så är placeringen annorlunda och den är större än jag hade tänkt från början. Den ser mycket bättre ut än om jag gått till första bästa tatuerare och inte tänkt igenom den lite mer.

Säger inte att du kommer att ändra dig utan bara att det finns många fördelar med att vänta något år🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Dreamzz
0

Nu är det som så att den är tilldelad min fickvänn som gick bort för 1 månad sedan…

Karmatarerskanise
6

8 beklagar. Men det förändrar inte min åsikt om att du bör vänta. Ett så viktigt motivkan växa väldigt mycket med tiden. Nästan ännu viktigare att vänta när det är minnestatuering.

dyoxide
6

#8 Beklagar verkligen. Får dock hålla med dom andra; det är bäst att vänta sig i vilket fall som. Då vet du att det är just det motivet du vill ha, och du kan välja exakt vilken tatuerare du vill som ska få äran att göra det.

JossanH
6

#8 låter helt fruktansvärt :( Du är fortfarande i sorg och det gör lätt att man tänker annorlunda än om man har hunnit bearbeta sorgen. Jag vet att när någon man älskar går bort så vill man tillägna världen till den personen. Låt det ta tid. Nu om någon gång är det viktigt att du låter det ta tid.

Sajtvärd på Iller.ifokus