Tatuering, under 15
Finns de nåt ställe i Göteborg där man får göra tatuering om man är under 15 & har förälders tillstånd? :D kram
Under 15 har jag aldrig hört talas om. Tycker under 18 är nog förkastligt.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Garanterat ingen seriös som tatuerar människor under 18 år. Vänta några år till, så kan du får det ordentligt gjort istället.
Hur gammal är du?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag tänkte Millimina ( om ni vet vem de e ) är ju 13 och har tatuering :)
jag är 13 o ett halvt
Jag skulle då inte våga tatuera mig hos någon som gör det på 13-åringar, med eller utan föräldrars tillstånd. Känns inte helt seriöst.
Jag tycker man ska vänta. Jag har haft många idéer om vilka tatueringar jag ska ha, och därför har jag lovat mig själv att om jag kommer på en idé ska jag vänta i 1-2 år innan jag gör den. För mina tidigare idéer (som jag inte gjort) har jag förkastat efter 1 år.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag tänkte nåt litet! Som ett o ifyllt liitet hjärta på handleden <3
Tycker det är dåligt av föräldrar att låta sin 13 åriga dotter tatuera sig. För de första känns de som om man tatuerar sig för skoj skull och inte tänkt igenom de helt eftersom man nästan bara är barnet och för de andre så växer kroppen och tatueringarna kan bli väldigt fula!
Det är väldigt oseriöst och oproffsigt av et tatuerare att tatuera minderåriga tycker jag!
Du har ju långt ifrån vuxit klart när du är 13! Hur tror du tatueringen blir om du får för dig att växa en massa senare i tonåren? Det är bara totalt oansvarigt att låta någon som är 13 år tatuera sig.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Varför så bråttom?
Enjoy life and live the adventure!
Ingen seriös studio tatuerar minderåriga. Det beror på att kroppen växer, likaså tänket. Det man känner som 15 åring känns väldigt allvarligt och fast, men tonåren är en tid då man förändras väldigt mycket, faktiskt ibland upp till 30. En tatuering på handleden är dessutom väldigt synlig, så vänta :) Att tatuera sig på en studio som tar emot minderåriga gör att man riskerar att märka sig med SKIT resten av livet. Gör det inte, snälla! Bli myndig och välj bland BRA och SERIÖSA studios. Det finns en anledning till varför vissa struntar i etiken, och den anledningen är aldrig bra!
Jag har vuxit färdigt :)
#12 man har långt ifrån vuxit färdigt vid 13 1/2 år ålder, många kommer i växtspurt när man är upp mot 16, och kroppen utvecklas ändå efter det och tar sin "slutgiltiga" form. Och tycker det är väldigt oansvarig av dina föräldrar att ge en 13 åring tillåtelse till något sådant. om du nu är så säker på din sak, så kan du lika gärna vänta tills du är 18 och kan göra det hos en kvalificerad tatuerings studio som gör ett BRA jobb. finns många risker med att tatuera hos en oseriös tatuerare, och det vet jag av egen erfarenhet. (infektions risker, att tatueringen blir fel, och i värsta fall blodförgiftning) Min blev som tur bara ojämn, men ångrar idag att jag inte gjorde den hos en seriös studio.
Ingen seriös studio skulle tatuera ett barn. Och hittar man en studio som säger ja ska man lägga benen på ryggen för det är nog mycket fel hos dem.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#12 Även om du skulle ha vuxit klart på längden så är du långt ifrån färdigvuxen. Det kommer att hända mycket med din kropp dem närmsta åren. Jag har inte växt på längden sedan jag var 13, men har inte alls samma former som när jag var 13. Hade jag tatuerat mig då så kan jag lova att den tatueringen inte hade varit vacker idag.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#15 Tror även att man ångrar sig starkt, man tänker annorlunda när man är barn än ungdom.
#12 aha, du kan se in i tiden ;P skämt å sido, kroppen växer bra mycket mer efter 13 år än vad du kanske tror. Du är bara barnet och kommer chockas över vad din kropp kommer åstadkomma de närmsta åren.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#12 Jag trodde också jag vuxit färdigt när jag var 13, det va jag helt säker på. Men icke, nu sitter jag här, 18 år, och ser väldigt annorlunda ut! Så man är långt ifrån färdigvuxen när man är 13 🙂
Säger som alla andra; vänta tills du är 18. Då hinner du tänka igenom det rejält, hitta snygga bilder, ideér och inspiration till den där perfekta tatueringen sen - du kan ju önska dig den i 18-årspresent kanske?
Du kan ju också då välja och vraka bland tatuerare! Istället för att gå till första bästa som går med på det, och du riskerar att få en halvtaskig (eller heltaskig) tatuering som sitter där resten av livet. Finns även andra risker med att gå till oseriösa tatuerare, men som jag tror jag lämnar åt någon mer kunnig att förklara.