Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2382 ggr
itsmaja
0

Kulan lossnade

Jag satt och kollade på tv när jag helt plötsligt kände ett litet tryck i min smiley piercing, och så lossnade kulan. Problemet är att jag inte har en blekaste aning om hur jag ska få den på plats igen. Jag gjorde piercingen i fredags, så jag är väldigt öm och jag vet inte om det är en så bra idé att ta ut den? Jag har ingen tång avsedd för sånt här som jag kan använda heller. Så, vad/hur ska jag göra? Var lite osäker på vilken grupp jag skulle skriva inlägget i, så ursäkta om det hamnade fel!

Calcifer
2

Jag rekommenderar dig att gå tillbaka till piercingstudion och be om hjälp. Är den så nygjord och du tar ut den så kommer den läka på två sekunder. Och själv sitta och pilla kan irritera mer än det är värt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

itsmaja
0

Jag kan tyvärr inte gå till piercaren förrän tidigast på onsdag, då jag inte är hemma. I värsta fall kan det tröja tills på torsdag, då jag är osäker på om hon är där tidigare än så.

Calcifer
0

Finns det någon annan studio du kan gå till för att få hjälp?

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

itsmaja
0

Nej, tyvärr så gör det ju inte det.

[rumelle]
1

Om du är stadig på handen och har gott om tålamod så kan du trycka dit kulan på egen hand utan tång eller liknande. Du ser på spåren i kulan var den ska sitta fast mot ringen. 
Jag hade nog gjort ett försök, men om du tycker att det gör ont och att det inte går utan att du drar för mycket i piercingen så är det bättre att vänta. Är du bara försiktig så sitter nog ringen kvar.

itsmaja
1

Efter en hel dels lirkande framför spegeln och säkert tusen sammanbrott senare så sitter äntligen kulan där den ska! Det var verkligen inte smärtfritt och jag är väldigt svullen, så det känns som en bra idé att ta det extra försiktigt nu ett tag. Jag vill inte irritera läkningen mer än jag redan har gjort. Men nu kan jag äntligen gå och lägga mig iallafall! Fattas bara att den lossnar igen..

[PuffBuck]
0

#6 Vilken tur! 👍 Usch så länge jag själv satt när jag skulle byta till ringar i läppen x.x