Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 2923 ggr
Xristina
0

Piercing i bröstvårtan samt tungan

Jag ska pierca mig i tungan om någon månad eller så, och vill samtidigt göra det i bröstvårtan också. Finns det något som skulle göra det problematiskt sett från läkningsperspektiv?

Sen undrar jag också hur pass ont det brukar göra att ta dem? Och vilka komplikationer kan det bli? Kan t.ex. bh:n trycka för hårt så den i bröstvårtan blir irriterad?

Sen en ännu viktigare fråga: hur lång tid tar det innan jag får kyssa min pojkvän igen? :P Det är egentligen den frågan som hindrar mig, haha.

AkaiTsuki
0

Tror det stog att man skulle avstå pussande på 2 veckor och sen hångel typ 4 veckor eller något

//Joanna

[TrevorS]
0

Tungpiercingen. Du bör ej dricka alkohol, då det tunnar ut blodet och innehåller socker och ibland färgningsmedel som inte är bra för hålet. Du bör inte heller pussas, hångla eller andra orala njutningar (rätt logiskt då man normalt inte spottar någon som fått ett sår på exempelvis benet), kan inte vara mer noga att förtydliga detta. Detta varierar eftersom det läker olika samt alla kroppar är olika. 

Jag tror inte det är något som komplicerar detta, då tungan är den del av kroppen som läker sig fortare på grund av att den behövs användas mest. Jag har haft tre nytagna piercingar vid samma tillfälle, dock bråkade ena för mig och läkte inte förrän de andra två var läkta. Men kroppen läker normalt inte en sak i taget, enligt piercaren skulle det kanske ta lite längre tid att läka, men allt läkte lika fort som det brukar.

De sitter inte nära så skulle du få problem med den ena så lär det inte bli problem med den andra. Men det är lite upp till piercaren. Har du bra försvar i kroppen, äter bra och sover bra så ska det inte vara några problem. Nu har jag aldrig haft bh, Men de tjejer jag känner som har piercing i bröstvårtan har valt stav då de upplever att ring kan skava (men vet en som föredrar ring, så det får man nog testa sig fram till).

Xristina
0

Tack så jättemycket för svaren :) Jag känner mig lite lugnare nu. Jag ska nog ringa och boka en tid snart, så kan jag prata lite med piercaren vad hon säger osv också :)

[PuffBuck]
0

Enligt min piercare är det att avstå i 10 dagar med hångel, rökning, kryddig och varm mat ^^

Xristina
0

Hmmm det blir inte så svårt kanske :P Haha måste fråga piercaren tror jag

[PuffBuck]
0

#5 Det låter som den bästa lösningen 😉

Xristina
0

#6 Haha, ja det gör det va? Jag hade gjort det ändå, men ville bara höra lite vad ni tyckte först :)

[PuffBuck]
0

#7 Det låter bra, det! Jag personligen tycker att det känns tryggt med andras åsikter så att man själv kan få lite koll ^^

Xristina
0

Tror ni det är snyggt att bara pierca ena bröstvårtan? Eller bör man göra båda? Haha jag vet verkligen inte vilket jag tycker är snyggast :)

[PuffBuck]
0

#9 Jag har faktiskt inte hört om att bara pierca en förut :O men jag tror att det skulle bli lite fräckt ;)

Xristina
0

#10 Jag har råd att göra 2 piercings :P Men nu är jag i tvivel om jag vill göra en bröstvårta och tungan, eller om jag vill göra båda bröstvårtorna

AnnicaB
1

Jag har bara en bröstvårta piercad. Jag gillar det :)

*** Qui vivrqa verra ***

[PuffBuck]
1

#11 Du kanske ska fundera lite innan du far iväg för att pierca dig - eller testa att bara göra ex. en bröstvårta? :)

[Dimar8]
0

Kan säga att bröstvårtan inte alls gör så ont som jag trodde, sved till lite bara! Fick gå med bomull pads i bhn ett tag, första dagarna är smärtfria men sedan kommer oftast sårvätskan osv vilket är svin jobbigt och obehagligt :(

rabarberbajs
0

Bröstvårtan gjorde inte alls ont, men det kan ha vart för att jag hade bedövningsplåster på 2 timmar innan, hehe. Kände iallafall nästan ingenting förens några timmar efteråt. Då gjorde det riktigt ont.
Hade inga problem med bh förutom med balconette-bh som har band inuti kupan liksom. Det var lätt att piercingen fastnade i dem så jag klippt bara av dem.

JossanH
0

Pierca bröstvårtan slår utan tvekan en 3 timmars sittning när man tatuerar sig, när det kommer till smärta. Det är det ondaste jag någonsin gjort mot min kropp när det kommer till utsmyckning. Jag tyckte att det var helt fruktansvärt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

emelieringstrom
0

Har en del piercingar och bröstvårtan var faktiskt inte så farlig. Klart det gjorde ont, men smärtan går över ganska snabbt ;) Jag kunde ha bh på mig direkt efter och har inte haft några komplikationer! :)

JossanH
0

Jag har piercat mig 9 ggr och den slår allt ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus