Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 623 ggr
[Victoria93]
0

Industrial frågor, helt förvirrad :((

Tänker ta en industrial, jag trodde det var bättre att ta ett hål i taget, helst eftersom jag har dåligt läkekött.

Ringde en studio i Stockholm som jag sett bra saker om, de sa att de inte ville göra den med två olika hål eftersom det blir svårt att passa in staven sen..på vissa ställen gör de ju bara ett hål i taget så är förvirrad nu.

Har inte det bästa läkeköttet, piercaren som ville stoppa in staven direkt har ett väldigt bra pris och har läst bra grejen om den, så det är riktigt lockande med vet inte om jag vågar stoppa in en stav i två nytagna hål….

vad tror ni?? 😕

busigdemon
0

Personligen tror jag på att det är bäst att ta båda med en stav i samtidigt.

Fördelar: medan hålen läker så kan de inte läka i "olika riktiningar" och därför fortsätter vara i linje med varandra

du har ditt smycke från början o behöver inte byta i onödan innan den har läkt till 100%

Nackdelar: kan ta längre tid att läka iom att det sväller o hålen kanske vill läka lite olika, staven kan föra en infektion fr ena sidan till andra.

Men skulle själv inte riskera att ta två hål (samtidigt eller ej) o inte ha dem ihop kopplade om så inte är tanken sen.

Allt läker olika o kan komma ur linje medan de läker = du får inte i staven utav att irritera/böja örat alt. måste böja till alla stavar du köper i framtiden.

"Din verklighet är inte Min verklighet"