Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1035 ggr
supr3m3
0

Ögonbrynspiercing åker ner (?)

Jag har haft min ögonbrynspiercing i bara 2 dagar snart, och nyss märkte jag att min ögonbrynspiercing har "flyttat" sig, är inte 100% säker, det kanske bara är hjärnan som luras men jag undrar om det är möjligt för en ögonbrynspiercing att glida ner sådär?

Har dock hört att kroppen kan stöta ut piercingen men det kan den väl inte göra nu? Och staven har inte blivit längre så ja. Fyi, jag tog den hos en riktig studio i Göteborg så tror inte piercaren har gjort något fel!

Är väldigt tacksam för svar!

Edit: ang rengöring, kan man använda salt utan jod i saltlösningen?

[rumelle]
0

Det kan ju vara så att det ser annorlunda ut när svullnaden börjar lägga sig. 

Vad jag vet så ska man använda jodfritt salt vid rengöring.

bjorkis
0

Det är troligen så att svulnaden lagt sig och att smycket uppleva större och att det glider ner, samt att det verkar större än själva piercingen. Vänta ut läkeprocessen, sen kan du köppa ett nytt smycke som passa bättre i din piercing. Lycka till!

JossiMelon
0

Vet inget angående ögonbrynspiercingen. Men angående koksaltlösningen. Så ska det helst vara jodfritt salt man ska använda. Så det går alldeles utmärkt. 🙂

Trashpuppet
0

Det kan vara som de andra säger, att det ser annorlunda ut när svullnaden lagt sig. Kroppen kan även flytta piercingen till ett ställe där den tycker att den sitter bättre och inte är lika i vägen, det har hänt mig flera gånger! 🙂