Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1093 ggr
[hamster kompis]
0

ta hål i örat

Jag får inte ta hål i örat för min pappa han är rädd att jag ska få nickel alergi jag vet att man inte ska ta med pistol men mina frågor är hur får man nickel alergi och varför ska man inte ta med pistol Tack för alla svar

linn8
0

Att man inte ska ta med pistol (rätta mig om jag har fel) men en piercare kom till vår skola och varnade för att ta med pistol för att dom går inte att få rena så när dom använt den så använder dom den på nästa och sen på nästa. Man kunde få typ "sarmonela" eller vad det var.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Karmatarerskanise
2

Här kan du läsa om varför man INTE ska ta med pistol.

Nickelallergi kan du få då du utsätter kroppen för metaller. Därför brukar piercare använda titansmycken.

En piercare är utbildad och går man till en sådan har man de bästa förutsättningarna för att få en lyckad och läkande piercing.

Pistol ger än väldigt dåliga förutsättningar med både infektioner, läkning och placering.

[hamster kompis]
0

Där jag bor så finns det ingen piercare annars så skulle jag bara gjort hål hos en piercare men vart finns det i Ljusdal om någon vet att det finns

Afturelding
2

Det finns ju i närheten av Ljusdal om inte annat. Be om skjuts till Sundsvall eller Hudik🙂 Det är värt mödan.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se