Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 10467 ggr
nagini
0

Töjning som varar

Jag har precis nått mitt mål, jag har töjt örat 8mm nu.
Satte i töjningen iförrgår. Men nu har det börjat vara ganska mycket..

inge blowouts, inge blod eller nåt, bara massa var.
har aldrig varat förut när jag töjt..

vad kan det bero på? borrde jag gå ner en storlek eller hjälper det med att bara tvätta och vänta?
och isf, vad ska jag tvätta med?

vi har "bodypiercing" nånting hemma som man ska tvätta med. men det är från brösten och ner, så tror inte man ska tvätta med det i öronen? vad ska jag ha dårå? alsolsprit? koksalt?

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

sandraxea
0

koksalt

grejs
0

Varar det så är töjningen spräckt och infekterad. Tvätta och gå ner i storlek.

Aviendha
0

Även jag skulle gå ner i strl och låta det läka ut. Att det blir marmt och ev kommer en aning var kan man ju tolerera, men massor med var låter inte riktigt bra. Bättre att ta det säkra före det osäkra och downsiza en sväng. Koksalt är mitt råd, enkelt, billigt och skitbra :)

nagini
0

jag har tvättat med koksalt idag, kan inte gå ner en storlek än då mina andra töjningsmycken är hos min pappa :/

jag misstänker att det spräcktes pga att jag gick från 6-8 direkt..

men jag hittade ingen 7mm töjning. finns det sånna?

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

soetisen
0

#4 När du töjer med spiraler till exempel så behöver du inte gå till det tjockaste delen direkt utan tar så mycket örat klarar av :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Aviendha
0

#4 Ja, 2mm är en del att töja upp så det är inte alls orimligt ^^

Jag är helt övertygad om att det finns på 7mm, varför skulle det inte :) Hm, det var värre, du borde downsiza så fort som möjligt, men går inte det så får du ju välja mellan att behålla det som det är och downsiza när du kan (när du fått tag på lämpligt smycke) eller ta ur den helt och börja om sen. Eftersom jag inte sett det irl så kan jag ju knappast råda till vad som är bäst för dig, där får du använda sunt förnuft helt enkelt :)

Din pappa kanske kan posta dem om du inte kan hämta dem innan?

Wildheart
0

En annan bra grej är att dränka in en bommulstuss med desinfekterande medel och tvätta ordentligt i töjjningen och på smycket. jag hade samma problem men för mig gick de över när jag rengjorde så som ja beskrev så fort de varade lite.

Hemma luktar råtta!

soetisen
0

#7 Problemet med det är att det kan torka ut huden.

Wildheart
0

jo, men man kan använda en hudvänlig dec, finns på apoteket och den lokala piercaren. funkar fin fint!

Hemma luktar råtta!

soetisen
0

#9 Trodde du menade alsollösning/sprit vilket inte är så bra :P

aamanda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

kan man tvätta med klorhexidin? :)

de står på flaskan att man inte ska ha skiten i örat, men vad kan hända? :o

Karmatarerskanise
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske inte det bästa att gå upp två storlekar sådär och spräcka töjningen.

Jag hade definitivt gått ner i storlek och tvättat med koksaltslösning ett par gånger om dagen.

Klorhexidin torkar ut, och får du det i örat kan det skada trumhinnan.

Helenaaa
0

Förvånad nu blir man ju lite orolig hära!

Igår gick jag från 4 till 10.. men jag har inte kommit till den tjockaste punkten utan är ungefär i mitten (spiral)..

Smart? det svider lite, men ingen varbildning, dock gör det lite ont precis bakom örat, ni vet där vid indjupningen?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Karmatarerskanise
1

#13 Risken för blowouts är väldigt stor om man ökar på det viset. Här inne finns en artikel om hur man bäst töjer! Från 4-10 är kraftigt överdrivet.

töjaren
0

Hej är det någon som vet vad jag ska göra när mitt öra värker 

igår/imorse töjde jag från 6-8 var på india i örebro och dom sa att det inte gjorde något men nu gör det skit ont:/

[Victoria93]
0

Jag har en 7mm, finns på qrazyfactory. Jag skulle ALDRIG töja två mm, en mm åt gången och gå upp i storlek varje månad när du får plats med ett nytt smycke (alltdå inga tapers du pressar igenom och skit) jag töjde 2mm med silukon för typ 2 år sedan från 8-10mm, fick inga blowouts men kynde ju gått riktigt illa :s

RebeccaG
1

Hade samma problem för ett tag sedan, gick till piercaren och fick ett "läkesmycke" att ha i, blev bättre på en vecka🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube