Gjorde en helix idag
Har sååå länge, i säkert 2 år funderat på att göra en Helix men har vairt så rädd för att ta hål i brosket… Men idag tog jag tag i saken och gjorde det :D
Jag är såå nöjd, kostade bara 150 kr!
Men nu till en fråga, hur gör ni rent eran helix? Jag förstår att man använder koksalt, men med vad? Topps och pillar runt omkring, blöter ner en bomullspadd och lägger på en stund eller hur gör ni?
Känns som om att det gör ont o pilla omkring med en topps liksom :S
Sorry för rörig text!
Jupp, tops eller bommulspads. Använd det som känns bekvämast. Skulle det bli mycket "gojs" runt smycket kanske man vill ta bort det och då är det kanske lättare med en tops. Men man dränka en bommulspad i saltlösningen och låta den ligga på örat också. 🙂
#1 okej, tack! Då är jag inte helt ute o cyklar ^^
Jag köpte Mesoft 5x5 cm från apoteket som jag blötte i varm koksaltlösning o lät ligga över helix (hängde över så det kom både fram o bak samtidigt) tills den blev sval. Upprepade 2-3 gånger vid samma tillfälle o två gånger/dag. Om det fanns sårvätska/blod så rengjorde jag efteråt med piercingtvålen jag fick från studion.
Snyggt! :D Vad billig den var, brukar kosta 400-600kr här i Stockholm :) Vilken piercare var du hos? :) Ser inte ut som ett vanligt läksmycke bara :)
Tack :D
Det är faktiskt gjord med pistol (därför är det så billigt), och det är ingen barbell det är nog ett vanligt läkesmycke för öron, jag har inte haft några komplikationer eller något och staven är i metall inte plast, om någon skulle fundera och bli arg över det ^^
#5 man får ju göra hur man vill, broskpiercingar är ju väldigt svårläkta så att spräcka brosket med en pistol kan göra så att den aldrig läker. Hoppas det går bra i alla fall!
Hoppas verkligen att det läker som det ska! Jag har sett alltför många helix tagna med pistol IRL, där brosket läkt helt fel och man fått en stor vårtliknande broskplopp på fram- eller baksidan av örat.
Annars var det snyggt. Finns labretsmycken med kristaller om du vill ha det.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#5 Varför gjorde du med pistol? Med en sådan får du de sämsta förutsättningarna för att det ska bli bra.
För att jag inte orkar betala 600 spänn för ett hål och för att jag inte oroar mig över resultatet, min faster har tillexempel tagit alla sina hål i öronen med pistol och hon har runt 10-15 stycken. Och det är den piercingen som har varit helt fläckfri på mig, inte krånglat något, gör inte ens ont, förutom om jag råkar slå till den. Då jag har gjort resten med nål o dem har krånglat mer än den här. Och jag vet att det inte är det bästa, jag vet det, väldigt många som är duktiga på att poängtera det!
Den här tråden kan låsas då jag inte får svar på det jag funderar över.
Inlägg #1 och #3 gav dig bra svar. Räcker inte det? Finns inte mycket mer att skriva om just det. Ser ingen anledning till att låsa tråden.