Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1272 ggr
Emelie
0

1½ år tatuering kliar

Jag är inte medlem på denna sajt, men kände att jag måste fråga detta då jag undrat länge nu. 

Jag tatuerade mig för ca 1½ år sedan, och tatueringen läkte fint som den skulle osv. Dock är det så att tatueraren verkar ha tatuerat för djupt då min tatuering är "utbuktad", alltså att man känner den på huden. 

Själva problemet är nu att ibland, mestadels då jag är utomlands eller det är varmt ute så kan det hända att min tatuering börjar klia extremt mycket. Det känns inte riktigt som myggbett, men kanske som exem kliar (jag har inte exem så jag vet inte, men jag kan tänka mig 😃). 

Vad kan detta bero på?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

JossanH
0

Jag har också tatuering som buktar ut när jag blir varm eller råkar "skrapa" mot huden som är tatuerad. De kliar även ibland vid dessa tillfällen. Buktar den alltid ut eller är det i regel bara när du är varm eller har irriterat huden? Jag skulle säga att det inte är en helt ovanlig förekomst på delar av huden som är lite mer "köttiga" eller där det blivit mer ärrvävnad än det kanske brukar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emelie
0

Min buktar ut jämt tyvärr. Det har hänt några gånger när det varken har varit särskilt varmt eller huden har varit irriterad, men det har hänt betydligt oftare när det varit just varmt eller lite fuktigt (svettigt). 

Den sitter på utsidan av handleden om det gör någon skillnad.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

KaiPon
0

Nu är jag långt ifrån någon expert, men kan det vara så att du är överkänslig/allergisk mot något i tatueringen?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Emelie
0

#3 Jag har tänkt på just det, men det verkar ju konstigt att det bara uppstår ibland då och att jag inte har problemet hela tiden.

KaiPon
0

#4 Hmm… Kan ju fortfarande vara nåt som gör att du blivit överkänslig, men är som sagt ingen expert själv..

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Emelie
0

#5 Ja det finns ju en risk att det är så 😐