Töjerna blöder lite
Bytte ut mina töjer från 3 till 4mm i onsdags. Idag gör öronen ganska ont och blöder lite. Inte så att det rinner men det kommer lite rött när jag rengör. Hade haft mina 3mm i en månad innan jag töjde så jag tkr väl inte att jag har för bråttom. Borde det gå över snart eller behöver jag gå ner till 3 igen? Tycker inte att det borde spricka eller så för jag har tagit det långsamt sedan jag började töja.
Eftersom det blöder har det spruckit eller blivit sår genom infektion. Mitt råd är att gå ned igen och tvätta med koksaltlösning.
Bytte tillbaka till 3mm. Hur länge borde jag vänta innan jag försöker töja igen? Tyckte att hålen såg jättebra ut när jag bytte till 4nn så jag vet inte hur det kunde bli så fel. Ont gjorde de aldrig heller med 3orna.
Nu är jag inte superkunnig ang töjning men ett bra riktmärke har jag hört ska vara att vänta en månad för varje millimeter din storlek är. T.ex. ska du vänta 3 månader efter att du har gått upp till 3mm, och efter att du har gått upp till 4mm ska du vänta 4 månader innan du töjer vidare. Alltid bättre att töja långsamt för även om allt verkar ok efter bara några veckor har det troligen inte hunnit läka till sig på djupet ännu.
Oj så länge? Jag har mest hört att man behöver vänta drygt en månad mellan varje. Men jag antar att det är rätt individuellt. Heh jag som inte har något tålamod..
#4 Vill man ha fina öron med ett fint hål så får man ha lite tålamod ;)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Man ska vänta tills man får in ett annat smycke (1mm åt gången)
du ska alltså inte töja upp hålet med tapers utan när det har gått 1-2 månader sätter du bara in ett större smycke. På det här sättet kommer du få tjockare öronsnibbar och slippa blowout och att spräcka öronen. Hade jag varit du hade jag tagit ut smycket helt och väntat tills det läkt ihop, eller i alla fall gått ner till 2mm.
Som alla andra säger är det dumt att stressa, vill du ta ut töjningarna någon gång i framtiden kommer hålet läka ihop MYCKET sämre om du har spräckt örat. Även om du bara töjer upp till 8mm kommer det inte växa ihop till samma storlek du hade piercad från början.
#6 det var i princip så jag gjorde. Hade en töj på 2mm en månad, sedan 3mm (också i en månad). Därefter hade jag nog lite för brått att sätta i 4mm. Väntade som sagt en månad men mina öron kanske behöver lite mer tid..
#7 ja, du märker när du har ett glapp mellan smycketoch örat, då kan man sätta in en större storlek.
Okey tack för tipset!