Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2505 ggr
Matildawaallin
0

Navelpiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag gjorde min navel piercing för ungefär 10 månader sedan den ör full läkt osv. Jag ska göra en operation (personliga skäll) om någon månad operationen tar ungefär 1,5 timma, och av säkerhets skäl måste jag ta ut min piercing ur naveln. Men jag undrar kommer hålet växa igen under tiden eller slipper jag oroa mig? Tacksam för svar! :)

Pauliine
1

Är den full läkt så växer den ej igen :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Karmatarerskanise
2

Den kan dra ihop sig litet, för efter op måste du vakna till och så innan jag tror du klarar av att sätta i den. Men växa ihop ska den inte göra om den är läkt.

dyoxide
0

Som dom andra säger, den kommer inte växa ihop, men kan dra ihop sig. Får du inte ha piercing i alls? Du kanske kan höra dig för om det funkar med en retainer eller akryl med små bollar eller något sånt? Om operationen inte är i närheten av naveln då såklart 😉

Karmatarerskanise
0

#3 Det är konstigt det där. En del tillåter retainers i plast, medan andra inte gör det.

dyoxide
0

#4 Tänkte på det också, så det kan ju vara en bra idé att fråga liksom 🙂 så slipper man ta ut den. Kanske svårt också om man opererat t ex magen (nu vet vi ju inte vad TS ska operera, men som ett exempel) att stoppa in den igen, vet ju att jag själv är väldigt klumpig när jag ska sätta i smycken… 😐