Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1000 ggr
[Victoria93]
0

Använder ni horn/ben?

Använder ni töjningar i horn/ben eller andra delar från djuren?

JossanH
1

Vad skulle det vara för andra delar av djuren som man kan göra töjningar av? ;) Jag använder trä eller silicon.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Afturelding
0

Nej, jag är vegetarian så det känns inte helt rätt. Sten, trä, glas och silicon används istället.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Victoria93]
0

#1 sök på google, kan inga fler men såg en lista på delar från djur man kubde amvända och det vsr fler än 2, men horn och ben är ju de vanliga.

RebeccaG
0

Jag använder både horn & ben🙂
Mest för att jag har fått alergichock från så många andra material🤔

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Victoria93]
0

#4 Om du tycker det är för oetiskt men är allergisk mot annat kanske glas kan vara något? Vet att trä kan vara allergiframkallande, men glas och kanske silikon funkar?

RebeccaG
0

#5 Jag har inga problem med att använda animaliska material :) Jag hade en snygg glasplugg, ganska dyr, men glömde ta ut den när jag skulle duscha och -plopp- så föll den ur och krossades :/ Kan inte använda silikon, mina öron blir irriterade :/ Men använder gärna ben/horn/glas/sten eller trä :)

| Youtube

[Victoria93]
0

#6 Vågar själv inte köpa glas bara för att jag är rädd för att den ska trilla ut…

[NellieLavec]
2

Nu har inte jag någon töjning, men min pojkvän använder horn just nu. Han letade noga och hittade tillslut en töjning av horn där djuret inte dödats för det.

RebeccaG
0

#8 Jag själv använder bara horn från djur som inte dödats för hornets skull, så förstår din pojkväns resonemang🙂

| Youtube