Törs man bada?
Idag är det exakt en månad sen jag tog min navelpiercing. Har inte varat eller något liknande. Har bara fått sårskorpor runt översta hålet, vilka jag inte kliat bort, utan dom har fått ramla bort själv. Är fortfarande lite röd runt översta hålet. Tvättar med koksaltlösning morgon och kväll.
Nu till min fråga.. Vi har bad på skolan v. 49-50, och jag undrar om jag kan vara med på detta? Har läst mycket, och fått olika svar.. Mina kompisar som tog ca 3 veckor innan mig säger att jag kan vara med eftersom det är mer än en månad sen jag tog den. Piercaren sa att man skulle undvika bad i minst en månad.
Är dock inte säker på om jag törs bada, därför jag frågar er.. Vad tycker ni? Skulle ni tordas?
// MT ♥
Jag hade väntat minst 3 månader innan jag hade badat. Naveln kan blossa upp med problem när man tror att den läkt. Så jag hade inte
Så jag borde vänta? :) Nu är det så att min ena kompis kommer tycka jag är dum som väntar med att bada eftersom piercaren sa så som han gjorde. Och min andra kompis förstår varför jag isåfall väntar. Hur skulle ni säga till den första kompisen om hon undrar varför?
// MT ♥
#2 Du kan alltid visa henne detta forum :) Och ja, jag tycker att du ska vänta med bad. Jag väntade 3 månader med att bada ^^
Enjoy life and live the adventure!
2 bara säg att du tar det säkra före det osäkra :)
Okej, tack för era svar! :)
// MT ♥