Dålig erfarenhet av piercare.
Visste inte riktigt vart jag skulle sätta det, men ni får gärna ändra om det blev fel grupp.
I alla fall, ville skriva av mig lite. För några år sedan så piercade jag mig i läppen. Aldrig varit nöjdare, jag älskar den verkligen.
Men ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag kanske inte hade världens bästa erfarenhet.
För det första är jag rädd för nålar, men har velat ha en piercing sedan jag varit 11 så tänkte ta tag i min rädsla. Men jag ville ha en vän att hålla i handen medan jag blev piercad, och när jag frågade om det var okej så frågade han (piercaren) varför och jag förklarade. Svaret jag fick var ett spydigt 'Då har du fel hobby'. Det tåls att nämnas att detta är min första piercing.
Sedan när han körde igenom nålen och jag sa aj fick jag ett lika spydigt 'Det där gjorde inte ont, det kändes bara'. Ville nästan slå till honom då, för att jag vet att ingen person är den andra lik och vi tål smärta olika. Men nålen satt fortfarande i min läpp och allt, så jag fokuserade på det istället.
Sedan, när jag fick reda på att staven bara var 10 mm så frågade jag om det skulle räcka, då piercingen kändes ganska tight redan då, och han sa ja, men om det skulle lugna mig kunde jag köpa till en extra piercing på 12 mm för 50:-. Jag köpte en, då det verkligen kändes konstigt att 10 skulle räcka.
Efter det fick jag gå upp och betala, jag fick inga tips eller råd på hur jag skulle ta hand om piercingen eller hur länge jag skulle vänta med att byta smycke eller någonting alls! Bara tack och hej då.
Två dagar senare känner jag hur 10 mm smycket som skulle gå så bra så gräver sig in i min läpp. Jag är medveten om att man inte ska byta smycke för tidigt, men jag var verkligen tvungen att byta smycke här. Det gjorde så fruktansvärt ont med 10 mm i läppen, det kändes som att läppen skulle dela sig mitt itu! Tacka vet jag min magkänsla för 12 mm staven, för den behövdes verkligen! Så jäkla ont jag hade!
Jag googlade naturligtvis hur man tog hand om en piercing och försökte mitt bästa. Den verkade må bra och läka ordentligt i alla fall.
Vet att om jag kommer pierca mig igen (har några planer i tankarna) så kommer jag inte gå tillbaka till det stället i alla fall.
Och ja, min rädsla för nålar till trots kommer jag nog skaffa fler. Nästa gång jag piercar mig ska jag gå ensam så jag inte har någon att hålla i handen, haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Åhh, men fy vilket uppförande! >.< Usch! Jag piercade läppen för 1,5 år sen. Det började med att piercaren frågade om han skulle ta in en stol till min pojkvän x) Nej, det gick bra kände jag, men jag var glad att han frågade! Så jag satte mig upp på britsen där han sen målade en prick på stället för piercingen. När jag var nöjd (han tog god tid på sig) så fick jag lägga mig ner. Snabbt och lätt gick det, men det sved ju såklart till. Utan att jag ens sa något frågade han hur det kändes lite glatt.
Sen tog han fram en 10 mm stav. Jag har i vanliga fall 6 mm (det visste jag inte då), men jag fick en allt för stor just därför att läppen sväller upp under läkningstiden. När jag var klar, och många dagar senare, satt den i alla fall två mm för löst - vilket den då ska göra. Alltså skulle jag med min tunna läpp ha en 10 i läk, men någon annan med tjockare läpp ska självklart ha en längre.
Efteråt fick jag skötselråd, så jag köpte någon flaska att tväta på/bredvid piercingen, och då sköljde jag med bakteriedödande medel ett tag därefter. 6 veckor senare fick jag byta staven till en mindre.
Kan även tillägga att jag precis som du varit extremt rädd för nålar. Men nu tar jag blodprover för jämnan och har 9 piercingar, så jag har lite kommit över det :) Dock är det naturligt att ha respekt för vassa föremål, så det ligger inget fel i det!
Ja när jag piercade septum så va jag så nervös så jag halvt skakade… ensam gick jag med, han pratade knappt med mig utom när han grejade och va väldigt otålig med mitt skakande..
Var inte rädd bara nervös, mest för att jag fick sitta med tången i snoken så länge.. ville bara han skulle dra igenom nålen så jag kom där ifrån.
Jo, det var lite pissigt beteende. Ska som sagt inte dit mer om jag ska pierca mig. Gör det då någon annan stans. Jag var ju lite chockad efteråt, så tog inte till mig allt som hände efter jag blivit piercad, och innan var jag så nervös så det är därför det tog ett tag för mig att inse att det kanske inte var bästa piercaren alltid. :/
Tur att du hittade en bra piercare i alla fall ^^
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Men lol skrev inte ens allt, han va otålig och smått fräsig/otrevlig, men så fort en annan ur personalen kom blev det annat ljud i skällan.