Tragus
Hej, jag undrar om det är någon på sajten som har en tragus.
Hur kändes det och är det något speciellt jag borde tänka på, positiva/negativa erfarenheter?
Kung Ia
Du ska självklart tänka på att inte pilla med smutsiga fingrar, hålla piercingen ren o.s.v. Den kan ta lång tid att läka på grund av att den sitter i brosk. Har själv inte tragus ännu så jag har inga personliga erfarenheter. Men jag vet att en del har svårt att lyssna på musik med små hörlurar. Men det är ju så klart individuellt.
🙂
Det är ungefär vad jag hört också, undra om den gör extra ont..
Rent piercingvett såklart! sunt förnuft och lite kunskap.
Du verkar också sugen?
Tack för svar!
Kung Ia
Jadå, det är jag. Får se när det blir. 🙂
Min läkte utan problem. Faktiskt den enklaste broskpiercingen jag har (har tre conch och ett par helix som sitter i brosk). Den var helt läkt på en månad.
Tänk på att inte använda in-ear hörlurar i det örat, dels är det irriterande för piercingen och dels är de fulla av bakterier. Annars är det bara vanligt piercingvett.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
I jämförelse med helix så gjorde den djävulskt ont att göra, speciellt innan hon hade pillat dit kulan. Läkte bra, lite svår att rengöra på insidan och lite pilligt att byta smycke (en liten tång rekomenderas). Efter att den läkt har jag inga problem alls lyssna på musik med sk. snäckor :)
Åh, tack för svaren allesammans! Ska så göra en som en present till mig själv när jag fyller år!
Kung Ia

Hur är det med tragus och inear hörlurar? De ligger ju mer mot tragus än vanliga snäckor
"Din verklighet är inte Min verklighet"
#7 Det funkar utmärkt så fort de har läkt ordentligt. Jag har en labret i min och behöver trycka in plattan mot huden, så det kan vara lite trixigt, och det är givetvis inget man gör innan det har läkt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Topp! Bra att veta.
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Av egen erfarenhet så kan jag säga följande.
När jag gjorde den var jag alldeles för kaxig eftersom den "bara" var i örat. Det fick jag snabbt äta upp! Har haft piercing i naveln, näsan, underläppen och överläppen och kan säga att tragusen gjorde med hästlängder ondast.
Läkningen var ett (ursäkta) helvete. Det tog nästan ett år av återkommande inflammationer och elände innan den ville läka. Så den är svårläkt.
Men ack så snyggt. Framförallt med en liten blomma i. Så är ju självklart upplevelser alltid individuella =)
Jag tog min tragus i februari det här året. Det gjorde inte så ont, helix gör mycket ondare, känns bara lite konstigt. Det kom ganska mycket blod men det var inget farligt. Jag har inte haft några problem alls med den, om jag ska ha hörlurar så tar jag ut den och sen sätter i smycket när jag är färdig =)