Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2038 ggr
Jenny246
0

Pierca bröstvårta, erfarenhet?

Hej! Är sugen på att pierca ena bröstvårtan. Skulle vilja höra av er som har erfarenhet av detta? Gör det djävulusiskt ont? Hur bra läker det och vad bör man tänka på under läkningstiden? Nackdelar? Fördelar? Och hur funkar det när man t.ex. får barn och ev ska amma? :S

Tack!

Teja-Bea
1

Jag har haft piercad bröstvårta. Ont gjorde det, men smärtan var det värt!

Jag hade lite problem med läkningen, den tig lång tid och det kom "kladd" ur hålet långt efter trots att det såg läkt ut och inte ömmade.

Jag tog ur piercingen när vi bestämde oss för att skaffa barn. Dryga året senare var amning inga som helst problem. Snarare tvärt om då den piercade bröstvårtan var lite större och lättare för bebis att få grepp om =)

Kan tillägga att jag kände mig lite extra sexig med piercingen och min man var glad att jag gärna gick i linne utan BH ;)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Jenny246
0

Det var precis det svar jag ville ha haha!
Antar att det är individuellt också.
Hur funkar det att träna under läkningstiden?

Allt2
0

Min läkte bra, gick bra att träna, dock kanske inte köra tex biceps i vissa ställningar då brösten pressas mot något. 
Barnbiten har jag ingen erfarenhet men de säger det ska vara okej så länge man inte får några problem men inflammation eller liknande innanför i gångarna. 

Min gjorde "djävulskt ont" .. ganska länge om jag jämflr med genital eller helix(som jag dock fick problem med) men smärtan var ihållande, och seg vävnad. Som du säger är smärta inviduellt

JossiMelon
0

Jag har också funderat på att göra bröstvårtorna någon dag. Det jag funderar mest på är det här med vilka kläder man kan ha på sig. Måste man ha en helt ren BH varje dag? Måste jag alltså tvätta mina BH:ar dag efter dag? Eller skulle man tillexempel inte bara kunna ha en ren bommulspad över bröstvårtan eller något? 🙂

[babsaan]
1

Jag hade groteskt ont i flera dagar, spände väldigt mycket och så fort någon nuddade mitt bröst blev jag gråtfärdig.

Men nu sex månader senare har jag bara ökad känsel och reagerar mer på kyla än tidigare. Skulle lätt göra om samma igen, det är värt all smärta.

#4 Jag hade en tjock kompress i min under den första månaden, och på nätterna sov jag i en topp med ett par kalla bomulspads. Lindrar även smärtan.