Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2305 ggr
dyoxide
1

Frågor om smiley

Hej! Jag funderar på att skaffa en smiley, har letat lite här på forumet men hittar inte sådär värst mycket info, eller jo, men har inte fått svar på mina frågor. Så om någon kan hjälpa mig vore det väldigt uppskattat! 😃

1. Hur gör man den?
2. Gör den ont? (vet att detta är väldigt individuellt, såklart! Tänkte mer egen erfarenhet ~)
3. Hur lång tid tar den att läka på ett ungefär?
4. Hur tvättar/rengör man den? Aldrig haft piercingar ens i närheten av munnen innan så har inte den blekaste aning, typ…. 😐
5. Är det något mer man ska tänka på innan/medan/efter man gör den?

Tack på förhand! 👍

rebeka
0

1. Man piercar den lilla hudfliken (eller hur man nu ska säga) under överläppen. Piercaren kan göra det antingen på fri hand, eller använda en tång.

2. För mig var det helt smärtfritt. 

3. Kunde äta normalt samma dag, undvek dock hårda saker, som äpplen och så. Det trycker nämligen på piercingen, men du märker själv vad du kan äta! :) 

4. Jag sköljde lite med koksalt och munskölj i början. Samt vatten efter varje måltid. (Hur jag gjorde när den väl var läkt var att koka smycket en gång i månaden och så skölja med munskölj varje dag). 

5. Den kan lätt vandra, så var uppmärksam! Min rörde sig inte det minsta, förutom när min tandläkare råkade fastna i den så den drogs ner någon millimeter. Ont som bara den :/ 

Men lycka till! Grymt fin piercing!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

dyoxide
0

#1 Tack så mycket för dina svar! Är väldigt sugen på att skaffa en, men verkar som att mamma inte vill ge med sig 😕 är förvisso 18, men när jag bor under hennes tak är det hennes regler som gäller *suck*

Hoppas dock på att kunna övertala henne, lyckades med töjning (5mm över det "absolut största jag fick ha"), en industrial, navelpiercing och en tatuering xD

Ang. nr 1. så undrar jag lite mer hur man gör det, alltså, lyfter piercaren upp läppen och bara piercar eller är det mer komplicerat än så? 🙂

rebeka
0

#2 Ska jag vara helt ärlig så märkte min pappa aldrig att jag hade gjort min. Han märkte det endast vid ett tillfälle då han trodde jag fått kaksmulor på tanden…haha. Men du är 18, gör det du tycker om. Fråga inte om lov innan! 

När jag gjorde min så fick jag hålla upp överläppen, gick superfort och var himlarns okomplicerat. Var den absolut snabbaste piercingen jag gjort också! :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

dyoxide
0

#3 Tror att det hade märkts rätt tydligt på mig, kan knappt prata utan att man ser det mesta av tänderna i överkäken… 😐 Grejen är också den att även om jag är 18 och har rätt att bestämma själv, så är det mamma som bestämmer tills jag flyttat ut. Tycker själv att det är rätt orättvist, men jag får helt enkelt stå ut och hoppas på att hon ger med sig… Det är nämligen ingen idé att klaga och säga att "jag är faktiskt 18", det har jag testat xD

Men vad bra! Blir bara mer och mer sugen på att skaffa en, gaaah 😃