Sprucken töjning
Hej!
I förrgår töjde jag öronsnibbarna från 6 - 8. Jag tvingade i en töjsticka i vardera öronsnibb fast att det tog emot och gjort rätt ont. Nu ångrar jag det. Öronsnibbarna är svullna och när jag skulle rengöra förut varade det vänster öra och båda blödde lite. Jag tog ur stickorna, tvättade med koksaltlösning och spritade å stack sen tillbaka töjstickorna på 8. Jag vill helst inte gå ner i storlek så funderar på om dom kan sitta kvar. Det gör inte direkt ont utan är bara svullet. Det var ca 4 veckor sen jag töjde till 6.
Någon som har tips? :)
Be careful not to become so heavenly that you are useless on Earth.
Eftersom du har spräckt dom bör du åt minstonde minska några storlekar, helst ta ut och låta det läka. Varför tryckte du i när det gjorde ont? Att spräcka töjningar ökar risken för att det händer flera gånger eftersom det blir ärr och ärr är inte elastiska. Töj en storlek åt gången.
Töj 1mm åt gången, vänta 6 veckor mellan och använd inte tapers. Låt hålet du har växa ihop till 2mm, ha i ett läksmycke. Tvätta med koksaltlösning.
Tack för hjälpen! Jag bytte till tunnlar igår kväll och det blev mycket bättre över natten bara. Tvättar och ser efter så får vi se hur det går! Nu ska jag vänta många veckor innan jag klämmer i en 9a 😃
Be careful not to become so heavenly that you are useless on Earth.