kind piercinen gör ont.
Jag piercade kinden för två dagar sen, det är jätte svullet och gör lite ont. är de normalt att de ska vara så här svullet? (se bild) vill även ha tips på hur man kan minska svullnaden, äter is och isglass och dricker isvatten , men finns de något mer tips så man kanske vågar visa sig ute bland folk igen ;)
Ser ut som en infektion. Gå tillbaka till piercaren och visa det.
Ja det see onekligen infekterat ut, är det var runt? För på bilden ser det ut att vara rätt mycket..
De är jätte mycket var , tvättar minst två gånger om dagen. Och det är jätte svullet
Definitivt infektion. Gå till piercaren, blir det inte bättre imorgon så uppsök läkare.
Har du kört koksaltlösning? koka upp och häll i typ ett snapsglas och håll imot samt ta det i munnen så det torkar ur lite av varet, ingen quick fix men kan hjälpa en smula mot varet.
Pröva att ta alsolsprit på en bommulstuss och dutta på såret. Många här giillar inte alsolsprit men det funkar jättebra och flera puercare rekomenderar det. Svälj det inte bara dutta utanpå kinden!
#6 då är ju koksaltlösning ett bra alternativ, många som jobbar med rösten gurglar det varje dag för att förebygga bakterier som ger problem med hals och stämband.
de är bättre idag! gurglar med saltvatten efter jag ätit/druckit och tvättar rent med ljummet vatten på utsidan, vill inte ta alsolsprit för de torkar ur så mycket, men om de blir värre så får jag prova det! tack så mycket för hjälpen allihopa.
Skönt!