Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 3236 ggr
[Olärd]
2

Tatuerings ideer?

Jag skulle vilja ha en tatuering som symboliserade att man ska tänka sig för flera gånger innan man ger sitt hjärta till någon, som en påminnelse till mitt äldre jag..

Vart inne på ett lås men det ser så…konstigt ut när jag ser lås på andra, är det någon annan som har en bättre idé?

[ThatsDeepßro]
1

Gå inom studion du skall eller vill bli tatuerad på och fråga om lite råd, en bra tatuerare bör kunna skissa på lite idéer utifrån önskemål, gav själv fri hand på skiss och blev super nöjd.

Allt2
0

Men skulle hon kunna behålla skissen sen, utan att gå dit? ((Möjligtvis mot betalning)

[ThatsDeepßro]
2

#2 Ber man en tatuerare att göra en skiss bör man vara ganska säker på att det är hos just honom/henne man kommer göra tatueringen hos, meningslöst att be om en skiss annars då man bara tar upp tatuerarens tid vilket jag tycker är dålig stil om så är fallet. Men självklart tror jag du kan få med dig en skiss hem, iaf en kopia. Man har ju trots allt en del att grubbla på innan man verkligen går in hundra med att tatuera sig.

Allt2
0

#3 absolut är jag medveten om det, var en teoretisk fråga :)

[ThatsDeepßro]
1

#4 Härligt! Menade inget illa med mitt svar.

Karmatarerskanise
1

2en del studios tar betalt för skisser, sedan dras det av av tatuerings priset när man gör den. Helt korrekt enligt mig då det tar av tatuerarens tid. Så om man sedan gör den någon annan stans har man betalt för en teckning.

Allt2
0

#5 jadå, ingen fara! #6 ja okej! Då vet jag, absolut rätt med betalning som jag skrev i mitt inlägg! :)

[ThatsDeepßro]
1

#6 Stämmer nog det du säger, jag själv har aldrig i hela mitt liv fått betala för en skiss eller varit med om det, något som iså fall varit i närheten är att man fått betala en liten del i förväg för sittningen som man sedan inte får tillbaka om man inte kommer.

[Olärd]
0

Okej ingen som spontant får en annan symbol i huvudet?

[ThatsDeepßro]
0

#9 Det ända jag får fram just nu med tanke på din beskrivning är själva händelse förloppet, dvs en tjej/kille står med ett hjärta och river sönder det mitt framför personen i fråga. Brukar normalt sätt ha bra fantasi.. någon annan i tråden kanske har någon fin fin ide till dig!

[Olärd]
0

Jo iofs är så otjejig att hjärtan ej lär bli min stil ^^ En kedja som är bruten kanske?

[ThatsDeepßro]
0

#11 Jaså såpass, jo en bruten kedja kan nog bli snyggt men tror dock många kört på den iden, det är ju roligare att ha något lite mer unikt. ;p

[Olärd]
0

#12 ja framför allt något mer jag.. Jag är en gamer som lyssnar på rock, gillar att pyssla och fotografera, mina serie val är aningen vampyrer/zombies/doctor who osv, klär mig helst i svart, är piercad, är rätt grabbig i min framtoning när jag pratar med folk, har gröna fingrar och älskar växter samt även djur.. dvs jag är en jädra blandning.. Anledningen till tatuerings tanken är att jag fan curlat två män i två olika relationer efter varandra och är trött i själen.. måste ha en "post-it" som får mig att tänka på mig själv mer, är oerhört osjälvisk.

[ThatsDeepßro]
0

#13 Du har ju hur mycket som helst att hämta inspiration från! Allt från gaming, rock till serier ;o

Känner själv igen mig där lite, tycker inte det är osjälviskt alls utan bara att köra på! :)

[Olärd]
0

Ja jag vet att jag har det men ändå så blir det en collide i huvudet när jag spånar..

[ThatsDeepßro]
0

Tråkigt när fantasin sviker, ingen i din omgivning som är lite kreativ då som kan ge din hjärna en klackspark? Själv kör jag japanskt samt texter aka citat/quotes, har aldrig haft problem med motiv på den fronten faktiskt.

[Olärd]
0

Nja inte direkt, är i en rätt ensam fas i livet så vet knappt vart jag har någon just nu ^^

[ThatsDeepßro]
0

Tråkigt att höra :/, hittade dock denna bilden som man hade kunnat göra om, stilren och snygg enligt mig men antagligen för "tjejig" för dig. Men du kan kanske få ut någon form av ide från den! ^.-

Bild borttagen av admin eftersom man inte får publicera bilder man inte har fått lov av bildägaren.

[Olärd]
0

#18 väldigt tjejig men fick en idé. . skissar lite

[ThatsDeepßro]
1

Fasiken, blev själv sugen på att fortsätta på mina nu.. haha. Lägg gärna upp en bild på skissen om du orkar och vill dvs.

[Olärd]
1

#20 självklart!

[Olärd]
1

Jag är ju en idiot…. med tanke på att relationerna jag refererar denna påminnelse till så har jag inte bara vart sviken utan helt jävla låst och kontrollerad så fort det börjar knaka i fogarna.. oftast eller ja i de relationerna (en med en psyksjuk och nu med en normal lat karl) så tar jag hand om näst intill allt och slavar.. Vad borde då vara min tatuering? En fotboja med en avbruten kedja ffs… tog mig en bra stund att komma på det och den är ju även väldigt ofemenin!

[ThatsDeepßro]
0

Usch, vilka förhållanden du har varit i.. :/

För övrigt är det en riktigt bra ide och ganska ofemenin som du säger! ;p

[Olärd]
0

#23 yeah know det senaste är inte ens helt utrett ännu.. Funderar mest på om den ska vara plain eller dekorerad..

[ThatsDeepßro]
0

Tråkigt att höra, men kommer lösa sig skall du se, har som sagt själv varit i samma sits men löste sig med tiden, gäller bara att härda och inse vad som är rätt och fel och vem man mår bra med.

Angående tatueringen, det är helt upp till dig, men en stilren dekoration är det absolut inget fel på, för mycket detaljer/deko kan dock göra mer skada på motivet än för lite. Men allt beror ju som sagt på motiv! ;p

[Olärd]
0

Måste nog ha en tatuerare som är riktigt bra på motiv som ser verkliga ut och ta det där ifrån för många tatueringar jag sett på just fotbojor ser helt csttoon ut.. inte så snyggt

[Olärd]
0

cartoon*

[ThatsDeepßro]
0

Ja okej, men bara att leta upp någon bra som du bor i närheten av som kan göra en realistisk och verklig fotboja! ;p