Tatuera på nyckelbenet
Gör det väldigt ont? Skulle vilja tatuera in en liten text där när jag fyllt 18 (får inte för mamma innan) men har hört att det gör väldigt ont att tatuera där, stämmer det?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Jag tyckte det gjorde riktigt ont. Men så har jag en grymt låg smärttröskel också..
#1 Okej :( har du någon annan tatuering att jämföra med?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

En hel del. Ryggen var grymt jobbig på vissa ställen (ryggraden, skulderbladen) men kändes knappt på andra ("kärlekshandtagen").
Revbenen gör jag inte om.
Överarmarna var som massage i jämförelse.
Insidan av handlederna var inte jättesköna, men det gick.
I see! Får fundera på det, är ju ett år dit ändå. Tycker bara det är sååå snyggt på nyckelbenet så det kanske är värt det?
// Anka

Klart det är värt det om man vet vad man vill ha och hittar en tatuerare som kan göra en bra tatuering =)
Har tatuerat över nyckelbenen, tyckte inte det gjorde så ont. Det var mer obehagligt då själva benet eller vad man ska säga, vibrerade så mycket. Men helt klart värt det 😃
Medarbetare på Sphynx iFokus
Du kan ju tatuera precis under själva nyckelbenet om du är orolig för smärtan. Jag har en tatuering över axeln som inte går upp till nyckelbenet och den smärtan var inget särskilt (jämfört med andra ställen på kroppen).