Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 823 ggr
Kebab-Eme
0

Kliar fortfarande!

Tjenenixen!
Jag gjorde tre tatueringar den 14 oktober och två utav dom kliar fortfarande! Jag smörjer in med helosan två gånger per dag och en extra gång om jag duschar. Två utav dom hade slutat klia efter ca 3 veckor men nu har den ena börjat klia igen. Den tredje har alltid kliat, men det kan vara att den sitter på ett dåligt ställe, precis vid byxkanten. Men går bara i mjukisbyxor fortfarande eftersom att det kliar. Den andra som kliar sitter på handleden så det är sjukt jobbigt när den börjar klia!
Så nån som har något tips på hur jag ska få dom att sluta klia?!

Dom är även i färg om det har nåt med det att göra. Den som inte kliar är bara i svart färg.

Mvh Emilia.

KöttbulleKorv

strong.ale
0

borde kolla upp det men ifall du är hemma ett längre tag testa att gå i morgonrock eller bara så det inte är något vid just tatueringen.

Karmatarerskanise
0

Eftersom det är dom med färg som klickar låter det som du är känslig mot färgen. Var det en studio du tatuerade dig hos?

Kebab-Eme
0

#1 Jo jag har försökt att gå runt hemma så att det är något som inte rör mot det men det kliar ändå :/

#2 Det va i en studio ja. Dock kan jag inte ta mig dit då det är en bit bort ifrån där jag bor. Vad kan man göra om man är känslig mot färgen då? Kommer det aldrig sluta klia då? :o

KöttbulleKorv

Karmatarerskanise
0

Risken är att det alltid kliar eller att det gör det då och då. Testa antihistaminer och gåtill läkare för råd.

Kebab-Eme
0

#4 okej :/
Jag väntar nån vecka till och om det inte blir bättre får jag väl gå till en läkare :/

KöttbulleKorv