Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 2426 ggr
[Victoria93]
0

Pojkvän hatar töjda öron? :(

Min pojkvän hatar mina töjda öron. Jag hade 10mm tunnlar förut men tog ut eftersom han tyckte det var äckligt. Jag håller på och töjer igen men tror inte han har märkt för har bara 5mm töjning i just nu…

Jag tycker det är snyggt och vill ha typ 20mm…..

Har någon vart i samma situation och hur får man honom att tycka om dem? 😕

P_hansson
5

Håller med han.. Men din kropp gör vad du vill…

[Camia7]
11

Din kropp! Han får acceptera dig och dina öron :)

[Victoria93]
0

klart jag kan göra som jag vill men det är inte kul att känna sig oattraktiv…..jag skulle kunna tänka mig att bara använda plugs och inte tunnlar men det gillar han inte heller :(

[Camia7]
5

jag undrar hur ett par örhängen som är lite av den större storleken kan störa honom? man kan inte välja vissa delar av en person när man blir tillsammans, man måste ta hela paketet. Känns väldigt ytlig! 

Han får acceptera och komma över det! du är du ,och du tycker om töjda öron :) skulle han älska dig skulle han skita i vad du har i dina öron

RebeccaG
9

Det är väll inte precis att du trycker upp öronen i ansiktet på honom? 
Han får helt enkelt acceptera att det är ditt val om du vill ha töjda öron eller inte, han behöver inte gilla det - bara acceptera det🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[GoodbyeLullaby]
3

Vem bryr sig egentligen? Han kommer ju alltid ha sina åsikter, men om han är nåt att ha så lär han ju inte lämna dig pga dina töjda öron. ; )

[Victoria93]
3

#4 haha precis så tänker jag med!! Förstår att tunnlar som är stora kan se skrämmande ut för de som inte gillar det men har man en plupp i förstår jag inte…men men…han har typ försökt vara elak och säga "du har stora öron" och så har han sagt att mina plugs ser ut som dagisörhängen och hur fint det är med små guldörhängen blabla…

han hatar bodymodifications över huvud taget…tråkmåns

[rumelle]
3

Äh, han vänjer sig. Säg åt honom att sluta vara så tramsig och att istället stötta dig i det du tycker om.

Sofie-Marie
3

Här är det omvänt haha. Min pojkvän har i nuläget 12mm töjningar (jag själv har 10mm) och jag tycker det är snyggt. Tycker absolut inte han skall ta ut dem. Men han vill töja upp till typ 30mm vilket jag tycker är för mycket. Men som många skrivit, alla har rätt till sin åsikt men alla har också rätt att göra vad de vill med sin kropp! Jag kan säga till min pojkvän när det kommer på tal att jag inte tycker det är snyggt, men jag kommer ju självklart älska honom ändå även om han töjer! Och jag kommer inte pika om att han är äcklig pga töjningarna och det tror jag inte din pojkvän heller kommer att göra! Kör på! :)

Zevzi
1

om han inte gillar dom behöver han jju inte titta?😉

Och jag antar han gillar dig för den du är och inte om du har töjningar eller inte:)

fudgerooo
0

Förhoppningsvis lär han sig att gilla det ;) Jag har alltid tyckt att det är rätt fult med töjningar, nu har jag själv precis börjat töja! Åsikter kan ändras. Men oavsett, som alla säger, det är din kropp och om han skulle lämna dig för något sådant så är han ju inget att ha ändå (no offence).

Fridaybrew
6

Om jag var han skulle jag tycka det var helt ok, och sen göra slut. Han har rätt till sina åsikter och tycke och smak lika mycket som du. Om han ogillar töjningar så finns det många fina tjejer som är utan och trevliga att vara med.

Kommer inte gå nöd på någon av er om det tar slut.

Jag tycker tvärtom gentemot de som tycker att han inte är något att ha för att han är öppen med att ogilla töjningar. Jag anser att det är så att han verkar mer empatisk än den personen som sätter något så ytligt som yta över sin egen partner.

/Fridaybrew

[Victoria93]
7

#12 ehm ursäkta han skulle inte lämna mig för att jag har töjda öron…den som är så ytlig är inget att ha. Han tycker bara det är fult, men han skulle inte lämna mig för det. Hatar så ytliga människor som skulle lämna en för en piercing..du verkar vara en riktigt ytlig och elak människa som.ger upp någon du älskar bara för en jävla piercing, ursäkta men vad är det för fel på dig :s

Denna kommentar har tagits bort.
[Victoria93]
1

#14 Alltså tycker inte att man älskar någon tillräckligt mycket om man gör slut pga av en piercing? Det är ju helt sjukt! Hur gammal är du? Du verkar inte riktigt förstå dig på relationer…

blir man en fjortis för att man töjer öronen…va..? Jag är 20 år så tror inte ens den termen skulle kunna användas på mig :)

Jag tycker om bodymods det gör mig glad, gör inte det här för någon annan eller för att jag har problem med mig själv. Förstår inte hur du tänker haha…

Jag ville han råd i hur man får min pojkvän att acceptera töjningarna mer, jag skiter i om du skulle göra slut pga av en piercing, har inget med den här tråden att göra?

[Victoria93]
2

#16 hjärntvätta? Va nej jag skrev acceptera 😃

För att ett förhållande ska funka bra måste den andre acceptera sin partner, har aldrig försökt få honom tycka om något han hatar, bara han inte stör sig så pass mycket på det 😎

Varför pratar du om öronmuffar och plastpåsar? Du verkar ju verkligen omogen och hjälper mig inte alls så du kan skita i det jag skrev och sluta skriva i den här tråden? 🙂

[haemoglobin]
0

Jag skulle byta till smycken i trä, de andas bättre och får därmed bort lukt vilket gör öronen något fräschare. Då kanske det skulle bli enklare för din pojkvän också :b Annars så är ju 10mm inte direkt något extremt, så det får han väl leva med.

JossanH
0

Jag undrar om han ens skulle märka om du har töjningar eller om du har större örhängen i dina öron. Jag hade faktiskt problemet i min förra relation, att killen hatade piercingar, tatueringar och mina töjningar. Han fick stå ut med att jag piercade mig och tatuerade mig. Sedan förstod vi dock att vi inte passade ihop som personer. Vi var för olika. Min sambo nu är mycket mer lik mig och accepterar mina piercingar etc och han själv tatuerar sig mycket och det är skönt att vi har det gemensamt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Victoria93]
0

#18 Mina töjningar har aldrig luktat illa så det är inte problemet..

Visst pluggar accepterar han aningen bättre fast grejen är den att jag tycket det är snyggt med tunnlar 😟

#19 Är verkligen avundsjuk, önskar min pojkvän tyckte samma som din..

Pelle Långlös
4

Byt partner!!!

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Victoria93]
2

#21 NEJ!

JossanH
2

Det är klart du inte ska byta partner bara för att ni tycker så olika om töjda öron! Det vore ju löjligt.. Jag förstår att du känner dig frustrerad. Ni kanske kan mötas på halva vägen? Bär diskreta pluggar så kanske han inte ens märker något :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Victoria93]
1

#23 Men snälla kan du inte bara sluta skriva..? Du vet inget om min pojkvän eller vårt förhållande så sluta ta ut din ilska på andra ok? Han kommer inte dumpa mig för några örhängen, han är inte lika ytlig som du det har han sagt så sluta tro saker nu ok? 😉

#24 Jo tänkte också så. Så kanske man kan bära tunnlar när man är med kompisar i stan..

[Victoria93]
1

# 26 Man ska hålla sig till TS fråga, och det har du inte gjort. Jag har inte anmält dina inlägg haha..Finns säkert flera som förstår att du verkar ha problem så då trollar du lite på forum..bra jobbat tycker synd om dig. Slutar du inte skriva dock så ber jag någon moderatot fixa problemet :)

Karmatarerskanise
6

Har nu rensat i tråden och kommer skicka pm till berörda. Nu ber jag om skärpning!

KleinePlupp
0

Vad som är snyggt/fult osv är bara åsikter.

Så fråga dig själv följande: Varför skulle hans åsikt vara mer värd än din egna när det dessutom är din kropp det handlar om.

Och ja, jag har varit i precis samma sitts som dig. Slutade helt bry mig om hans åsikter när jag blev äldre :)

Carrosh
2

Ta inte ut dem för hans skull, gör det bara om du själv vill det!
Har också levt med någon som inte gillade mina piercingar. Han kommenterade flera gånger att jag skulle se mycket finare och bättre ut utan min septum, tyckte jag skulle byta till mindre smycke eller ta ut helt. Det enda jag sa var att "Jag tar inte ut mina piercingar för någon annan än min egens skull. Du får helt enkelt ta mig som jag är eller låta det vara". Efter det vart det rätt knäpptyst om det från hans sida.

Nuvarande pojkvän är helt tvärtom. Vi hade inte varit tillsammans i mer än ett par få veckor när jag gjorde min vertical labret. Jag ringde honom innan och sa att "nu tänker jag göra en vertical labret, bara så du vet." Hans svar: "Åh vad kul! Du får skicka en bild sen!" Så skönt att slippa "rådgöra" med sin partner när man vill göra något med sin egen kropp.

Han får helt enkelt ta hela paketet om han vill vara med dig. Du ska inte ändra dig för hans skull, du är den du är. Han har säkert också sidor du tycker mindre om, men inte försöker ändra på?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Victoria93]
5

#haha jag bryr mig inte längre, är på 7mm nu och ska upp till 10 som jag hade förut. Sen blir det nog mer :))

Har såå tröttnat på att försöka göra folk nöjda..;P

Sofy
1

Man lär sig älska något sånt löjligt som "örhängen" tänk vad tråkig världen hade vart om alla tyckte lika. Det finns säkert småsaker som du ogillar med din sambo.🙂Jag tyckte att det var riktigt vidrigt att min pojkvän hade piercingar i öronen men efter något år brydde jag mig inte även fast det inte är det vackraste som finns i mina ögon men nu när de är borta saknar jag det nästan, men lär sig ju tycka om saker.🙂

Man kan inte göra alla nöjda men oftast blir det bäst för alla om du själv är nöjd. Tycker det är jätte kul att du står på dig för det som gör dig lycklig och nöjd. Lycka till och ha en trevlig fortsättning🙂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian