Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1532 ggr
Clementinbarn
2013-11-22 21:13
0

Piercing?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en piercing i tungan men funderar över att skaffa en till piercing. Undrar lite om en vanlig off-center labret skulle passa mig(eller någon annan piercing)?  😛

Har era läppiercingar skavt sönder tandköttet?
Sliter en ring mindre på tandkött och tänder än en stav? 🤔

Tacksam för lite svar på mina funderingar 😎

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

KaiPon
2013-11-22 21:26
0

Jag har en center labret. Stav, då den sitter för långt ner för en ring. Tycker nte det skaver så mycket på tandköttet, men sen håller jag ingen större koll heller om jag ska vara ärlig.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[rumelle]
2013-11-23 22:03
1

Det är väldigt olika om smycket skaver eller inte då anatomin är lite annorlunda från person till person. Generellt så brukar en ring skava mindre. Håll lite koll så att tandköttet inte börjar dra sig neråt. Men ibland om den sitter längre ner så kan den även trycka så att käkbenet under blir irriterat och löser upp sig. Be din tandläkare att ta en extra röntgenbild där vid varje undersökning så kan man förhoppningsvis upptäcka eventuella förändringar i god tid.

Clementinbarn
2013-11-24 22:20
0

Om jag går och piercar läppen kommer jag nog försöka ha rätt bra koll på mitt tandkött själv, och om det blir för mycket slitskador så plockar jag väl ur den. 🙂
Får väl se om jag går och piercar mig i veckan som kommer nu 😛

conadrie
2013-11-27 13:03
0

Jag har så kallade "snakebites" och de skaver inte på mitt tandkött, och jag har stavar :)

Juliaskaniner
2013-11-27 18:45
0

Jag hade snakebites men en ramlade ur.. känns som att ringen sliter mindre än stav :)

Måste bara fråga, gjorde det ont att pierca tungan? har funderat i närmare 2 år men har aldrig kommit till skott, är så rädd att det gör ont.. 🤐😊

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Clementinbarn
2013-11-28 14:01
0

Tack för era svar! 🙂
Jag försöker finna svar på hur pass svullen och vacker läppen blir när den är nypiercad men hittar inga bra bilder på det!

#5 Angående tungpiercingen så kändes det enligt mig inte alls att göra den utan det var mer efteråt i några dagar som det var lite jobbigt. Hade kallt vatten och munskölj med mig överallt och t.ex. yoghurt att äta/dricka när ja blev hungrig! Tomatsoppa med makaroner i slank ner också när man behövde något mer "matigt". 😛

conadrie
2013-11-28 14:07
0

#6 Min läpp blev knappt svullen överhuvudtaget, haha :) det gick bort efter några dagar bara i alla fall. Tror det gick 1-3 dagar innan det gick bort :)

Clementinbarn
2013-11-28 21:48
0

#7 Åh hoppas det blir så för mig med!
haha, kommer säkert va jättesvullen i minst 1 vecka bara för det 😛

Clementinbarn
2013-11-30 11:56
0

En fundering till, hur lång tid tog det för er innan ni kunde äta normalt? Försöker klura ut om det är värt att göra de 2-2,5 vecka innan julbord och julafton? :)

JossanH
2013-11-30 12:16
0

Båda mina jag gjort i läppen störde inte mat och dryckesvaror det minsta. Svullnaden gick ned på 1-2 dagar. Så det behöver du nog inte oroa dig för. Annat är det ju med tungan ;) men det vet du ju redan :) Jag kunde inte äta fast föda mer än helt slätt potatismos på nästan 1 vecka. Gick ned 3 kg av att pierca tungan :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Clementinbarn
2013-11-30 12:42
0

#10 Åh det låter bra! För man vill ju kunna äta om man går på julbord, annars finns de ju ingen anledning till att gå dit ;)
Haha ja, jag gick också ner lite i vikt när jag precis piercat tungan, blev mycket yoghurt och soppa för min del!

conadrie
2013-11-30 13:12
0

Säger som #10, det störde inte mat eller dryckesvaror det minsta för mig heller :) kunde äta och dricka som vanligt utan några som helst problem ;) däremot var det lite jobbigt när man käkade för jag bet på piercingarna hela tiden vilket gjorde lite ont xD men man vänjer sig med tiden att de sitter där och att man måste akta sig lite ;)

KaiPon
2013-11-30 14:10
0

Som #12 sa så hade jag problem med att tugga på piercingen när man åt, men annars hade jag inga större problem med maten. :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Clementinbarn
2013-11-30 15:32
0

Men dåså! Det låter ju lovande! :) Tack för svaren!