Labret
Jag funderar på att skaffa en central labret. Det kommer att bli min första piercing i ansiktet och jag har en fundering. Jag tvekar lite eftersom jag fick låta mina hål i öronen växa igen eftersom dom efter en längre period bara blev till problem. Ni som har central labret, har era läkt bra eller har ni haft problem med dom?
Hur kom det sig att du fick sådana problem med öronen? Gjorde du dem med pistol?
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#1 Jo, jag fick dom gjorda med pistol.
Anledningen till att jag fick låta dom läka var för att jag fick hemska brosk kulor vid hålen som gjorde djävulskt ont. Som jag minns att det tog ganska lång tid innan hålen läkte helt också.
Men man kanske inte kan jämföra öron snibben med där labreten sitter? Har olika personer olika lång läkningstid?
Jag har off-center, men vill nog påstå att det är ganska samma sak. Min var, som jag upplevde det, helt läkt efter 4 veckor. Hade inga jätteproblem med förutom lite klåda och var/gult "klegg" ett tag när den läkte, vilket löste sig med koksaltlösning.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
3 olika personer har definitivt olika långa läkningdtider.
#2 Jag är inte alls förvånad över att du fick problem med öronen om de gjordes med pistol, faktiskt.
Gör du hos en piercare, med kanyl, så är riskerna för att få problem mindre.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#4 Vad menar du? Jag har inte påstått motsatsen? Eller var det bara en allmän fakta?
6 skrev fel, svaret var till 2 :)
#7 Ah, då förstår jag. 😃