Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2634 ggr
PandaFish
0

Lasra bort tatuering?

Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden så hoppas att det här fungerar.

Jag har två tatueringar som jag är missnöjd med. Placeringen och motivet är precis det jag vill ha men själva tatueringarna är inte bra. den första är en halvmåne på fingret som inte ens ser ut som en halvmåne. Den har också blivit väldigt blek då den inte riktigt blev omhändertagen på ett bra sätt under läkningen. Sen har jag en text i knävecket men som sitter snett och som jag tycker är för liten. 

Det jag vill göra är att ta bort dem och göra om dem, jag vill alltså ha precis samma fast bättre. 

Därför är min fråga om någon här har erfarenhet av att lasra bort tatueringar? Jag har läst på väldigt mycket men har haft svårt att hitta personliga åsikter och erfarenheter av det. Också hur många gånger nu behövde lasra för att få bort eran tatuering.

Båda tatueringarna är svarta, vilket jag har läst mig till är väldigt lätt att ta bort. Och för min del gör det inget om det tar tid innan jag kan tatuera över dem. Vill hellre ha tatueringar som jag tycker om än de jag har nu. 

(Och snälla inga "varför tatuerade du in de då om du inte tyckte det blev snyggt och bla bla bla" för det är inte vad min tråd handlar om.)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

JossanH
3

Det här handlar inte om laser men en sak värd att tänka på innan du genomför laser och ny tatuering: Båda ytorna är svåra att både tatuera och läka. Fingrar måste oftast fylla i då det är en yta som man sliter ganska mycket och har mycket tunn hud där. Knävecket har också tunn hud. Jag tänker att det kan bli att kasta pengar i sjön om du först lasrar och sedan gör om, om det är så att det är svårläkt igen och svåra ytor att tatuera. Det går inte att fixa den på fingret och kanske göra något annat av texten? Kanske är lättare..?

Sajtvärd på Iller.ifokus

natha-mjau
0

Är dem små ska det gå att ta bort med en behandling, men lite större krävs fler.
Det går inte att tatuera över dem och göra större? eller göra någon annan coverup

Charlott_
0

#2 En bahandling? För ett par veckor sedan så var de en kille på ''Efter tio hos Malou'' på tv 4. Han hade med sig sin laser och sin kund och visa hur man gjorde, och hon hade gjort 4-5 behandlingar och den va knappt borta å han sa att hon måste göra minst 5-6 behandlingar till för att få bort den.

natha-mjau
0

#3 Läste det på laserkliniken som finns här att de kunde ta bort små tatueringar på en behandling, där jag fick infon ifrån :)

Charlott_
0

#3 De låter inte vettigt ens. Spelar väl ingen roll ifall den är liten eller inte, bläck som bläck.

rebeckanystrom-
0

min mamma försökte lasta bort en tatuering hon gjort, en liten tribal. Tror hon gjorde 7behandlingar innan hon insåg att den aldrig skulle gå bort, men den blev såpass blek så att det gick att göra en coverup..

Karmatarerskanise
2

En del tatueringar kan man få bort fort, rn del aldrig. Det handlar om vilka färger som använts, hur djupt maskinen gått, hur mycket tatueringen blekts med åren och vilken typ av hud man har.