Tatuera med Psoriasis?
Hej alla, jag igen.
Nu har jag börjat fundera lite på att tatuera mig.
Jag har haft tankar om det i flera år, så det är ingenting impulsivt.
Problemet är bra att jag har en ganska grotesk psoriasis som vägrar ge med sig, trots en lång rad behandlingar.
Är det någon som vet/har erfarenhet hur eller om man kan tatueras även ifall man har psoriasis?
Självklart inte på en "fläck", men undrar hur det påverkar huden i övrigt?🤔
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Har träffat en person med psoriasis som tatuerat sig. Hen hade i princip bara utslag i nacken och på ryggen, men tatuerade axeln utan problem 🙂 Läkte som de skulle och vart jättebra.
Men är du orolig så hör med tatuerarn först om vad denne tycker. Psoriasis kan ju förflytta sig till nya områden om man har otur.
Min fasters gubbe har psoriasis, de roliga var att de blev sjuuuukt mkt bättre efter han tattuerade sig, samma för hans dotter. Vet inte hur de gick till men jag satt med dem när dom sa de och jag tror inte dem skulle ljuga. Men de är nog person till person :)
Min sambo har psoriasis och har tatuerat sig i typ 10 år nu. Hans psoriasis är bara små prickar som blossar upp när han är sjuk/sovit dåligt/stressat. Då blir han prickig på hela låren, magen, delar av ryggen, lite av smalbenen och lite på överarmarna. Han har hela ena överarmen tatuerad och har en stor tatuering på sidan/ryggen och på magen- där han brukar bli prickig. Hans tatueringar har läkt fint men en av tatueringarna gjordes när han var i ett lite sämre tillstånd så den gjorde väldigt ont att göra, men annars har han sett till att ta hand om sin kropp innan tatueringen har gjorts just för att huden ska må så bra den kan.
Sajtvärd på Iller.ifokus