Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1261 ggr
[Taxie]
0

Tatuera djurs ID-nummer?

Hej, jag älskar djur och kom på en sak. Har någon tatuerat in sin hund/ katt/ kanins eller annat djurs ID-nummer? Har funderat på det då många tatuerar in namn osv. Men jag har aldrig sett att någon tatuerat in ID-nummer. Varför jag funderar är att jag nog skulle tatuera in min katts ID-nummer, tass och namn i framtiden eller när hon dör. Eller är det bara löjligt och konstigt att göra det?

[rumelle]
4

Jag tycker det varken är konstigt eller löjligt. Det är många som tatuerar in sina djurs namn eller tassavtryck. Om du känner att det skulle betyda mycket för dig att göra det så tycker jag att du ska göra det och strunta i vad andra eventuellt kan tycka. :)

Charlott_
0

ID-nummret tycker jag låter lite märkligt och konstigt, men det är min åsikt. De är ju fint om de är ett djur som följt med i typ över 10 års tid att sedan tattuera in en tass eller något. Men jag skulle aldrig tatuera in namn på djur.

Karmatarerskanise
7

Snyggare mef id nummer än med tass tycker jag :)

Charlott_
0

#3 Med en tass förstår man lite mer tycker jag. Varför vill man ha massa siffror och inte en tass avtryck ifrån djuret ist? Mer personligt tycker jag! ;) Ett nummer är ju bara ett nr..

Karmatarerskanise
5

4 jag förstår inte alls det här modet med tassar. En bild på djuret förstår jag mer. Id numret är väldigt personligt och inte alls vanligt. Definitivt inte bara ett nummer?

Charlott_
0

#5 Enligt mig är det Bara ett nummer på kroppen, inte fint att ha massa siffror på kroppen.

Karmatarerskanise
1

Då är det ju tur att det är ts som ska ha det och inte du :)

Charlott_
0

#7 Jo visst men hon frågade ju om ens åsikter. Då har man ju rätt att säga vad man tycker. Men tydligen inte enligt dig. För allt är neggu enligt dig..

Karmatarerskanise
2

Tydligen inte enligt mig? Visa gärna var jag skrivit det. Negativiteten kommrr inte från mitt håll så bara sluta upp.

Charlott_
0

#9 De är ju mer normalare att se folk med tassar än nummer. Om jag skulle haft en sån tattuering så skulle jag bara sett ett nummer, inte min hund/katt i de nummret. Men ett vattentryck man gjort ifrån djuren och sen tattuerat in de då tycker jag de är mer personligare.

Karmatarerskanise
1

Just eftersom det är så vanligt med avtryck finner jag dom tråkiga. Ett id nummer är personligt för mig.

Charlott_
0

#11 Bara ett nummer enligt mig.

[Taxie]
0

Många olika åsikter men ja alla tycker olika :)

Karmatarerskanise
2

13 det viktigaste är att man gör det man själv gillar oavsett vad andra tycker. Det är ju man själv som ska leva med tatueringen :)

Jojaton
7

#6 Har siffrorna betydelse (ID-nummer, personnr, ett speciellt datum eller vad som) är väl siffror precis lika fina som bokstäver eller bilder? 

Och om man bara fick göra "normala" tatueringar så skulle ju världen va himla trist. Finns ju väldigt många som tatuerar in personnummer från personer som står dem nära, inte lika många som göra fingeravtryck, men är det mindre personligt för det?

Johanna - Instagram

ElmerKrudd
3

Jag ska faktiskt tatuera in min katts ID-nummer :P Hon har både tatuering i örat och chip i nacken så tänkte ta numret/bokstäverna hon har i sitt öra och sätta i mitt :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Karmatarerskanise
1

16 häftigt :)

ElmerKrudd
0

Tycker det skulle vara roligt då alla sa att hon härmade mig när hon fick sin tatuering så nu ska jag härma henne x)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

CelsiusT
2

Jag har en kompis som har tatuerat in sin gamla travares ID-nr på armen. Det var en häst som betydde väldigt mycket för henne. Och travare har ju en speciell uppsättning på bokstäver/siffror som dom dessutom oftast har frysmärkt på nacken, så den syns. Så tycker inte det var det minsta konstigt.

Jag har själv ibland funderat på min första hunds nr, men nu har jag haft så mkt hundar så känns inte kul längre…

Medarbetare på westernridning.ifokus

[fantasi]1
3

jag har min hunds ID-nummer på foten, en tatuering som ofta väcker nyfikna frågor =)

lekandur
2

Jag tycker att ID-numret är en jätte fin ide, väldigt personligt.

Det är lite väl mainstream med tassavtryck tycker jag! - no offence till dem som tycker om eller har en sån tattoo! :)

Where you invest your love
you invest your life