Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1113 ggr
Ellenfyrkant
0

Piercing = få sparken?

Jag jobbar som säljare i butik. Får absolut inte ha min septumpiercing i när jag jobbar, det ser tydligen illa ut. Och fine, lätt att ta ur så visst. Nu är jag otroligt sugen på att pierca tungan och har fått för mig att tungpiercingar ofta är ganska svåravslöjade? Om inte, kan jag få sparken för att jag trotsar chefens regler ang piercing? (Ej fast anställning)

Mvh Ellenfyrkant

Fizzy
0

Dom kan få dig att gå tyvärr ja. Eftersom det är deras verksamhet bestämmer dom vilka som får stanna och vilka som får gå. Fick lära mig snabbt att piercingar och dylikt=Inget jobb. Så fick ta ut mina.

May the Gerbils be with you :3

Ellenfyrkant
0

Tråkigt. Är det även en godtagbar anledning till sparkning vid tillsvidareanställning? Hur lång tid tar det i regel innan man kan plocka ur tungpiercingar över dagen? Och hur länge behöver man vänta innan man kan byta ut den mot en retainer?

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

En Tungpiercing ksn dra ihop sig på några timmar tyvärr. Min gjorde det trots att den var 10 år gammal. Byta stav gör man först till kortare efter några veckor sedan ska det läka ett par månader innan man kan börja byta. Förutsatt att den läkt helt då. Fråga ditt fack hur det är. Men själv hade jag struntat i att göra en piercing om chefen inte tillät det. En sak om dom ber rn ta bort piercingar man redan har. Mrn nu vet du reglerna och bör respektera dom.

Ellenfyrkant
0

#3 Visst är det så, jag har dock träffat många människor utan att se att de har en Tungpiercing. Upplever dina bekanta att din upptäcks när man samtalar?

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

Jag har inte kvar min eftersom den skavde bort tandköttet vid en tand. Min syntes när jag pratade.

JossanH
0

Jag har jobbat på ett ställe där piercingar inte var tillåtet men jag hade min i tungan hela tiden. Trots att jag var arbetsledare ;) Jag tillät hål i öronen och i tungan då jag anser att dessa är väldigt diskreta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ellenfyrkant
1

#6 Inga små pärlor i näsvinge okej? ;)

Mvh Ellenfyrkant

JossanH
0

#7 egentligen fick man ju inte ha piercingar alls i ansiktet så tungan tyckte jag inte riktigt räknades. Näsan fick man inte ha i. Jag fick själv ta ut min medusa.

Sajtvärd på Iller.ifokus