Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 943 ggr
dyoxide
0

Vågar jag byta?

Som många här säkert redan vet (eftersom jag spammat er med inlägg om den, hehe…) piercade jag naveln för ca 14 månader sen. Hade lite problem med den innan, den ville inte läka etc., men nu känns den mycket bättre. Den gör inte ont längre, känns liksom inte precis, den vätskar lite ibland men inte alls mycket, snarare väldigt lite. Dränker den i koksaltlösning en gång om dagen, så ofta jag minns/hinner, dock inte varje dag alltid.

Har varit hos piercaren och låtit henne kolla på den, och hon säger att jag kan byta den nu, och tvätta den när/om det behövs. Dock så vätskar den ju fortfarande lite… Så, vågar jag byta? Detta är min första riktiga piercing förutom öronen så jag har ingen aning om den är läkt eller inte. Mamma som är läkare har kikat på den och tycker den ser fin ut. Kan lägga upp bild om det behövs.

Tacksam för svar! 🙂

hannini
0

Jag själv hade inte bytt om den fortfarande vätskar, just på grund av att det kan irritera hålet och störa läkprocessen.. Dock borde den väl vara så pass läkt efter 14 månader, samt att din piercare säger att du kan byta, att du borde kunna göra det utan att det blir några större problem. Du känner nog bäst själv hur pass läkt den egentligen är. :)

Karmatarerskanise
2

Vätskar det är det inte helt läkt. Jag hade väntat. Tycker det är konstigt piercaren tycker du kan byta trots detta.

dyoxide
0

Hmm, hon sa att det kan vätska lite även om det är läkt, och att den SKA vara läkt nu efter så lång tid… Hon sa dock innan att jag kunde byta stav (ca 1,5-2 månader sen), så jag gjorde det, men bytte tillbaks till läkstaven typ dagen efter eftersom det inte kändes jättebra. 

Så jag ska vänta med att byta? Vill såklart vara på säkra sidan… Hur vet man att det är läkt då? Känns inte som att jag vill gå till henne och fråga igen…

Karmatarerskanise
0

Sårvätska ska det inte komma, men skit kan det komma upp. Du kan ju testa och se. Var försiktig när du byter så du inte skrapar väggarna :)

dyoxide
0

#4 Vågar jag byta då? Sårvätska vet jag inte om det är, eller ja, det är sånt vitt gojs, dock inte mycket alls D:

Karmatarerskanise
0

Det vågar inte jag svara på :) Det ksn ju vara död hud ovh smuts som kommer ut. Bara du är säker på att det inte ärvar :)

dyoxide
0

#6 Var är det defenitivt inte c: tänkte mest om allt kan gå rakt åt h*lvete om jag byter utan att den är helt läkt?

Karmatarerskanise
0

Jag kan tyvärr inte svara på om den är läkt eller inte. Du får känna efter själv.

dyoxide
0

#8 Nej, det förstår jag, det jag undrar är om jag vågar byta även om den kanske inte riktigt är läkt, med tanke på att du sa att jag kunde testa och se. c: