Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2044 ggr
Matildawaallin
0

Helix

Hej! Vet inte om min töntpiercing hör hemma hör men ialf. För ungefär 5 veckor sen, så gjorde jag öronkanten (helix) och i början så strulade den lite i en vecka ungefär. Men nu, jag undrar om jag kan byta smycke där uppe nu, det gör inte ont, jag kan sova på örat utan att det gör ont, och känner inget om jag snurrar på ör hänget satt säga. Så kan jag byta smycke där uppe än? Eller är det inte full läkt än? Igen det gör inte ont eller något

TatsuOni
2

Vad fick du för rekomendationer när du tog hålet?

Jag var dum nog att ta med pistol. Till mig sa dem en månad, men inget av mina hål hade läkt då. Jag bytte smycken ändå eftersom att varet inte kunde rinna ut från hålen och till slut läkte de med dem nya smyckena i.

Hoppas att någon annan kan ge ett bättre svar men som sagt så är en månad vad jag har fått höra🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Matildawaallin
0

Jag tog med pistol ja, så smycket satt för tajt så att inte hålet kunde svullna eller vad man ska säga så jag tog ut pluppen ett hack. Och efter det har det läkt bra faktiskt.

TatsuOni
0

Okej. Då hade du mer tur än mig🙂 Mina läkesmycken gick inte att få mindre tajta. Skulle tro att du kan byta smycke nu då det har gått en månad och det låter som att det har läkt. Men som sagt så kanske någon annan här har mer erfarenhet av detta där hålen faktiskt har läkt ordentligt😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Matildawaallin
0

#3 okej! Aa tror faktiskt att det är läkt nu! Tack så mycket

Karmatarerskanise
1

Tycker du ska vänta. Fem veckor är inte lång tid. Vänta minst 8 veckor så du inte råkarirritera i onödan. BBättre att vara helt säker.

Juliastrom
0

Jag har hört 12 veckor när det är i brosket :O

Karmatarerskanise
1

#5 8 till 12 veckor är vad jag lärt mig :) Men många gånger kan det ta lååångt mycket längre tid än så. Ibland läker det aldrig.

Pauliine
0

haha min helix tog öööh… över 6 månader å läka tror jag, pistoljävel.

Känns det som att den är full läkt så ska det inte vara några problem att byta hänge…

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Glitterregn]
0

Jag var så dum så jag tog med pistol jag också. Örhänget satt för tajt och var väldigt ömt och svullet i två månader och brosket runt om var helt knaggligt. Efter 6 månader med ett vanligt örhänge var jag fortfarande precis lika öm och jag började nästan gråta av smärtan när någon råkade stöta till den, så jag orkade inte ha den längre. Hålet läkte ihop för en månad sen men jag har fortfarande ont och kan inte sova på örat, det varar fortfarande ibland. Du har haft tur ts!

BeccaTilda
0

Min helix är 2 år, tagen med pistol, oläkt och öm.. Är även en förhårdnad på baksidan av hålet :/ Så antar att det är olika hur snabbt det läker!

Trollhund
1

Broskpiercings tar 6-12 månader att läka…