Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2926 ggr
Galenidjur
4

Industrial - Positiva upplevelser?

Jag har länge funderat på att skaffa en industrial piercing och jag känner att det har blivit alldeles för många skräckhistorier när jag sökt runt efter info. Visserligen är det ju bra att känna till riskerna, men så omöjligt som folk får det att låta kan det väl ändå inte vara med en sån piercing tänker jag.🤔

På grund av detta vill jag därför höra från er som det har gått bra för efter ni gjort eran industrial. 🙂 

Berätta gärna hur lång tid det tog att läka, om det blev någon infektion och vad ni då gjorde för att få den att lägga sig osv, men kom ihåg: inga skräckhistorier! Sånt har jag hört tillräckligt av haha :P

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

RebeccaG
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft min sedan i slutet av December, alltså snart 1 år🙂

Den va lite krånglig i början, de första 3 månaderna va jobbigast, men inte så jobbigt som jag trott. 

Nu har jag inga som helst problem med den, fick inte ens några ärr i brosket(kulor intill hålen). 

Tvättade den 2 ggr dagligen & badade den i koksaltlösning varannan dag, och den klarade sig galant. Till och med under MC-säsongen när jag hade hjälm på mig 6 timmar per dag😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Mischa
2

Har haft min i några år nu, den har migrerat en aning och kan få för sig att börja "bråka" om den blir utsatt för slitage.

≧◔◡◔≦

Galenidjur
0

Roligt att höra 🙂

Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

EvelinaS-L
4

jag har haft min i snart 2 år och jag tycker att det funkat jättebra!
tog jäkligt lång tid att läka dock, och kramar + att sova på det örat funkade absolut inte. men nu när det är läkt oså så var det definitivt värt det!

_Kram Evelina
_

[neptunens]
3

Jag har haft min sen mars 2011. Tog två månader att läka helt, varade aldrig eller på annat sätt äcklade sig. Gjorde inte speciellt ont och det var bra första veckan som jag var tvungen att sova på andra sidan och inte har den bråkat någonting hittills så jag är mycket nöjd🙂

KentHjärta
2

Haft min i drygt 3-4 månader. Tyckte inte att den gjorde ont att ta. Redan första natten kunde jag sova på örat. Dock blödde det väldigt mycket de två första dagarna. Den läkte jätte bra tills drygt en månad sen. Då började den krångla med små bubblor precis bredvid hålen. Dock är de så gott som borta nu. Så hoppas på att det inte kommer bli mer. Tycker ändå inte att den varit ''jobbig'' på något sätt. Älskar den och tycker det var så mycket värt att ta!

fuzzie
1

Jag har 2 stycken som går lite som ett kryss över varandra och har inga som helst problem med dom. Den första har jag haft i flera år och den kan bli lite öm bara om man snackar i luren överdrivet länge eller har hörlurar på sig. Den andra är bara typ 6 mån men har inte heller krånglat något särskilt. 

Har fått brosk knölar på båda men dom lägger sig efter någon månad och sen bör man ju inte "pilla" för mycket på piercingen för då irriteras den och man kan få problem, men tvätta alltid händerna innan du tar i den. Sen ska man tänka på att inte göra rent överdrivet mycket för då kan den också lätt bli irriterad. 

Jag tycker definitivt att du ska göra den, dom är ju grymt snygga! ^^ 

Vad är de för skräckhistorier du har hört btw? 🤔

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Galenidjur
1

#7 Folk vars öron har blivit riktigt infekterade och varfyllda så de tillslut spräcks osv. 

Det är bara att söka så kommer sånt upp vettu :P Sen är det inte bara skräckhistorier såklart utan även bara allmänt negativa grejer typ som: "den läker aldrig" "var tvungen att ta ut min då den blev infekterad hela tiden" osv osv. Men det är ju alltid de som är missnöjda som hörs mest tänker jag. 

Enligt allt jag har fått fram och genom vad folk har skrivit på diverse forum så får de det att verka som att det är på snudd omöjligt lol! Så därför gjorde jag den här tråden, för jag kände mig skeptisk :P Tänkte att det måste finnas NÅGON som har lyckats iallafall haha. 

Du har ingen bild förresten? Blev nyfiken på hur det ser ut. Låter coolt!

fuzzie
1

Jo jag har hört lite sånt, men de beror ju lite på hur man tar hand om piercingen också, de är ju liksom ett öppet sår ^^ ja de brukar vara de negativa man hakar upp sig på och går runt och är orolig för tyvärr :/ Men här är iallafall mitt öra haha :p dock lyckades hunden min skalla mig häromdagen så jag är lite öm i den ena av dom… men annars är allt som de ska med "lilla örat" ;)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Mischa
2

#2 Räknade efter lite och kom fram till att jag haft min i minst 5år😃 Tiden flyger…

≧◔◡◔≦

Galenidjur
0

#9 Nice!