Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2245 ggr
Clementinbarn
0

Kort läkstav?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Piercade läppen (vänster nere) igår och piercaren tyckte min läpp va så tunn och smal att en läkstav på 9mm skulle räcka, men jag tycker det verkar lite kort? Läppen är svullen på insidan och de är lite synligt med svullnad på utsidan, dock inget märkvärdigt! I vilket fall som helst så kan jag få staven att sticka ut ca 1,5-2mm när jag trycker på den innifrån, låter det bra eller låter det som att jag skulle behöva en längre läkstav? Om jag inte trycker på den så ligger den alltså precis mot huden.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Ellenfyrkant
1

För tight!!! Finns inget utrymme att svullna upp på om det inte läker klockrent och då orsakar det i sig ytterligare infektion. Tror du får bekymmer om du inte byter.

Mvh Ellenfyrkant

Clementinbarn
0

#1 Jag har mina tankar åt det hållet också. Piercing studion jag gick till för att pierca mig har tyvärr inte öppet förrän måndag eftermiddag nu så måste vänta i vilket fall som helst. Om jag inte kan gå snabbt till en annan studio och fråga vad dom tycker? Min piercing ser förövrigt ut typ som första bilden i denna tråden http://bodyart.ifokus.se/discussions/4d713d30b9cb46222d05384d-kan-ni-se-vad-det-ar-for-fel-pa-min-piercing Min är ju typ 1 vecka gammal nu, tvättar med koksaltlösning på utsidan morgon och kväll, använder corsodyl munskölj morgon och kväll och sköljer med vatten eller vanlig flux efter ja ätit. Min läpp är alltså röd ungefär som på bilden i den tråden jag länkade, men det kommer inte ut någon gul gegga ur min iaf!

JossanH
0

Min off center var också röd runt under några veckor men så var det den enda piercingen jag varit lite vårdslös med ;) Svullnaden borde ju lagt sig på en vecka kan man tycka.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Clementinbarn
0

#3 Svullnaden hade faktiskt lagt sig rätt bra igår, men sen råkade jag smälla till den när jag var lite halvsovande imorse så den svullnade upp igen. 
Men det blir nog bra 😃