Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: allmänt
Läst 777 ggr
[GoodbyeLullaby]
1

Föräldrar och body mods!

Skrev ett inlägg här för ett par månader sen ang föräldrars syn på body mods. Min mamma gillar tatueringar så den delen är inga prob. Men om jag pratar om att skaffa nån mer piercing (har två redan) så är det nästan tabu. För att inte nämna töjer. Håller på och töjer mina öron just nu. Vill ha drygt 20-25 mm när jag är klar, men det är tyvärr "alldeles för stort"och tydligen så vill jag "se ut som sånt där folk från stammar i afrika". Okej, jag är 19 och fattar givetvis mina egna beslut. Men det sårar mig när hon säger att det är fult osv. I min förra tråd fick jag tipset att försöka prata om saken. Men tyvärr så blir hon bara arg när jag förklarar att jag tycker det är tråkigt när hon inte stöttar mig i sånt son gör mig glad. Vet inte hur jag ska lösa det när hon inte ens vill prata om det..

fuzzie
0

Jag har precis samma "problem" med min morsa. Hon stöttar mig inte i mitt intresse för body mods och jag har försökt sååååååå länge att prata om de men hon vill helst undvika ämnet… Men farsan stöttar mig mycket mer och låter mig babbla på. 😃

Men jag har struntat i vad hon tycker, (älskar ju så klart min mamma ändå). Så just nu har jag 29 piercingar varav mina töjningar ligger på 30 mm på örsnibbarna och 5 mm på båda öronen i "hålet ovanför" och jag har 4 piercingar synliga i ansiktet.. 😉

Så du kanske måste göra som mig helt enkelt, strunta i vad morsan tycker och gör de du vill, (du är ju myndig). Men du kan ju ta de i lugn takt och börja med det som inte är så synligt. 

Men vad har du för piercingar nu och vilken vill du skaffa? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[GoodbyeLullaby]
0

Haha problemet är just det - den typen av piercingar jag varit intresserad av i flera månader är kinderna. Funderar på att möta mina föräldrar halvvägs genom att välja näspiercing först (som jag också vill ha). I nuläget accepterar de septum och underläpp som jag redan har, så en "vanlig" näspiercing tror jag de skulle kunna acceptera. Om jag senare fortf vill ha i kinderna så kommer jag få jobba för det. Kanske lika bra att dra ut på det tills jag flyttar xp