Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1332 ggr
Emeliejosefinaa
1

Äntligen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen så har jag fått ta min efterlängtade navelpiercing! Blev så otroligt nöjd och kan inte fatta att jag väntade hela 2 år på att få ta den. Dock var de ju såklart värt det. Frågan är nu, när börjar svullnaden gå ner? 

Och sen sa min kompis sa att det verkligen inte räckte med att ta en topps och saltlösning sen liksom trycka upp smycket nere och ovanför och tvätta runt omkring hålet och på staven. Har kollat runt men inget som ger de svar jag vill ha riktigt. 
Bjuder på en bild på naveln som är tagen idag, 4 dagar gammal. (ser något sne ut då jag står lite konstigt)  
Tack på förhand ! :)

Charlott_
0

Min tog 13 månader medans min pojkväns lilla syster inte fick någon svullnad eller infektion alls! Det beror helt och hållet på..

Jag fick nog och använde sedan Väteperoxid 3%, POFF så läkte de :)

Emeliejosefinaa
0

jaha! tack! Vart kan man hitta det ? :)

fuzzie
0

Väteperoxid och alsolsprit bör inte användas på piercingar då det är alldeles för stark. Gör koksaltlösning som du gör rent varje dag med, det är de bästa. 🙂

Sen tar det mellan 3-6 månader för en navel att läka då det är ett väldigt utsatt område. För vissa tar det till och med 1 år, så man får helt enkelt stå ut..😐

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Charlott_
0

#3 Varför skulle de vara för starkt? De var en sjuksköterska som sa de till mig..

Väteperoxid 3% finns på apoteket och kostar runt 60 kronor! 

Den fungerar så att man häller de på piercingen (Navel-''fågel bad'') , bubblar de så är de massa bakterier. Ju mindre de bubblar desto mindre bakterier ;)

fuzzie
0

Det säger dom på apoteket också men det är på tok för starkt. 

Kolla längst ner på hemsidan så behöver jag inte säga mer: 

http://www.asap-sweden.com/valjratt.html

Jag skriver bara det jag har lärt mig och följer piercares olika rekommendationer då jag inte "litar på apoteket".. 

Jag har fått tips från diverse apotek att man ska använda både väteperoxid och alsolsprit, men de har bara torkat ut på fel sätt… 

Men allas kroppar är olika och vissa reagerar mer eller mindre på olika saker, så gör som du vill som sagt. Glad

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Charlott_
0

#5 Alsolsprit fick jag köra som sist på min i naveln då den vätskade, och ja de är uttorkande och de va precis vad min navel behövde då. De tog 1,5 vecka så läkte den jätte fins, innan så hade den krånglat 13 månader :/

Charlott_
0

#5 Väteperoxid är bakteriedödande.

fuzzie
0

Som jag sa, alla är olika och det verkar ha funkat bra för dig 🙂

Men jag skulle inte förespråka något som ASAP har förklarat som "inte så jätte bra".. 😐

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Charlott_
0

#8 Men det är upp till dig. Det har ju inte fungarat bara på mig utan fler än jag så :)

fuzzie
0

Självklart, de gör alsolsprit också, men som jag skrev tidigare så skriver jag bara det som jag har lärt mig och de som står på ASAP. 

Så för mig nejtack, men vill alla andra köra på de så är de ju inte mitt problem. Era kroppar helt enkelt. 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Charlott_
0

#10 Aja, du får ta de som är bäst för din kropp och jag och mina vänner tar de som är bäst för våra. Och mina andra piercingar ser toppen ut! :)

fuzzie
0

Ja de låter ju bra 😉 

Amen vad bra, du får gärna lägga ut bild på dom! Skulle va kul om de fanns fler sådana bild trådar här. De är ju kul att se vad alla andra har och kanske få lite inspiration. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Charlott_
0

#12 Ja det kanske kan hända 😎