Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 679 ggr
jaghetermathilda
0

Navelpiercing hjälp!

Hej! Jag har haft min navelpiercing i ca 4 år. Jag hade de första året ständigt problem med min piercing efter ca 1 och 1/2 år slutade det och jag har inte haft några problem men igår fick jag en infektion(?) och det blev rött och varar lite. Jag har därför bestämt mig för att ta ut den men är lite orolig hur jag ska göra det. Och vänder mig därför till er för att få hjälp. Ska jag rengöra när piercingen är ur? Ska jag ha kvar piercingen tills det att varet är borta? Tacksam för svar! Tack på förhand

fuzzie
0

Hejhej 🙂 

Jag tycker inte att du ska ta ur smycket än. För har du fått en infektion så bör du behandla den först genom att koka saltlösning och badda 2 gånger varje dag. 

För tar du ut smycket nu så kommer du att "stänga in" infektionen eftersom huden kommer dra ihop sig. Och smycket fungerar som en slags "dränering" så jag tycker att du ska vänta tills infektionen lägger sig rätt mycket och ta ut smycket först då. 

Lycka till! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

jaghetermathilda
0

#1 Tack så mycket för hjälpen! Då gör jag så. Hur långt kan det ta för infektionen att läka och när jag tar bort smycket ska jag fortsätta tvätta tills det har läkt igen helt och hur lång tid kan det ta för hålet att läka igen?:)