Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 804 ggr
Ribessa
2014-01-09 16:56
0

Texttips?

Hej, jag tänkte göra en till tatuering och jag är helt fast vid att jag ska göra en text. Jag gillar idéen med "live, love, laugh" för att den känns glad enda från grunden, om ni förstår vad jag menar.

Mitt enda problem är att jag verkligen inte kan hitta några andra alternativ på texter som är både fina, men känns glada. De flesta står alltid för att hålla sig stark och blabla, men man märker ju direkt att det är något deprimerande över texten.. Det vill jag inte då jag redan har en "Stay strong", och jag vill inte ha så mycket texter på mig som påminner mig om att det varit tungt. Haha. 

Har ni några förslag åt lilla jag? Vore jättesnällt ♥

dyoxide
2014-01-09 19:26
0

Nu vet jag inte om det är vad du tänker på, men jag har funderat länge på citatet "amor vincit omnia" , som betyder kärleken övervinner allt :) tycker det är väldigt vackert :3

Ribessa
2014-01-09 20:06
1

#1 - Ja det är fint! Jag tänker på exempelvis "This too shall pass", "Through every dark night, comes a brighter day", "It does not do to dwell on dreams and forget to live" (denna har jag verkligen funderat på, för den är vacker och är från Harry Potter ^^), osv osv, de är vackra, men man känner något "deprimerande" i grunden av dem, om du förstår vad jag menar :)

Clementinbarn
2014-01-11 13:28
0

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Ribessa
2014-01-12 23:39
0

#3 åh tack så jättemycket! :) 

Jag tror jag har hittat mitt citat förresten… ;) ;)