Knölig helix!
Idag när jag satt på jobbet så kände jag att det var torkat blod bakom min helix, jätte mycket blodklumpat var det! Kände närmare (spritade händerna först) och kände att över hålet på baksidan är det en jätte stor mjuk knöl?! Vad är detta? Kom lite blod när jag tryckte, men vara lite. Kan tillägga att jag haft den i ca 2 år och den har varit läkt! Vad kan detta bero på?! Gör inte jätte ont men är svullet och konstigt! Har tvättat med sprit på jobbet (inte det bästa men kände att jag var tvungen att göra något) och sen koksaltlösning när jag kom hem..
Nickelallergi? jag fick ofta så när jag var mindre, testa att köra läkningssmycket ett tag och se om det blir bättre
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Tack för ett svar! Jag har faktiskt haft i ett örhänge som fällt massa grön "metall" som fastnar runt hålet, kanske kan ha något med det att göra? Men alla andra hålen (utom conchen) består av samma typ, där har jag inte märkt någon skillnad!
Är inget ovanligt att broskpiercingar kan börja bråka helt plötsligt.
En del får stora knölar som får opereras bort.
Testa tvätta med koksaltslösning 2 gånger om dagen och köp titanpiercing som sitter någorlunda löst men som inte hänger som din gör nu. Det irriterar.
Idag när jag vaknade var den mycket mindre! Tvättade två ggr igår med koksaltlösning och tänkte göra det nu igen! Satte i ett guld smycke :) var hittar man så tunna titan?
Kan det ha varit en reaktion av "oäkta" smycken eller av att jag gjorde en conch i örat för inte allt för långe sedan?
Jag har haft min industrial i över ett år, satte i ett "oäkta" smycke och den började bråka inom loppet av 12 timmar, så va bara till att ploppa i titanstaven och tvätta😉
Det kan vara att smycket du haft i vart tungt, många broskpiercingar bråkar mer än gärna vid minsta lilla.
Prata med din piercare, du borde kunna få tag i 0,8-1,2mm labrett/barbeller i titan så det kan läka ordentligt🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Tungt tror jag inte det varit, men oäkta. Har bara sånt tunt, så troligtvis tunnare än 0,8 :/ men guld verkade fungera bra :)