Oskulden borta!
Nice den blev! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Åh! Så fin! Jag vill också ha en diamant! 😍
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#2 #3 Tack så mycket!😃
Uppdaterar med nya bilder när den är läkt :)
En dum fråga kanske men hur vet jag när den är torr?
För den känns inte som den andra huden men fortfarande inte "fnasig"
Alltså, för mig har det alltid synts när den blivit lite torr. Så jag vet inte riktigt! 🤔 Haha, men börja smörja den ca 2 gånger per dag och så kollar du hur den reagerar på det.
För mig har vissa blivit torrare än andra, och då har jag varit tvungen att smörja mer! Så det är bäst att pröva sig fram! 🙂
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Måste bara fråga, hur kändes det att tatuera sig? 🙂
Är lite sugen på att tatuera mig men har rädsla för nålar och liknande saker så de känns inte som den lättaste saken att ge sig in på. 😛
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Gud vad fin den blev! Otroligt fin placering, och den blev jättefin jämtemot pigment-förändringarna (eller ser jag fel?), väldigt fina färger i alla fall! Jag smorde in min tatuering efter varje gång jag tvättat den eftersom vatten och tvål kan torka ut huden, och jag tvättade min 2 ggr om dagen (morgon och kväll). Ibland behövdes det smörja en gång mitt på dagen också. #6 Jag är också JÄTTERÄDD för nålar (tro mig, jag är en sån som svimmar av sprutor, haha!) men jag såg inte tatueringsnålen som en sprutnål, utan som en penna helt enkelt. Känns inte alls som "stick" utan mer som små elektriska stötar nästan :) sen beror det självklart på placeringen också.
#5 Ja okej, då testar jag lite olika då ;)
#6 nu är smärta väldigt individuellt men jag trodde det skulle göra JÄTTE ont men varnästan inte behövligt att säga aj, och då är det många som menar på att foten är bland de värsta ställena, sen tittade jag aldrig när han körde med nålen utan fokuserade på saker i omgivningen!
#7 Tack så jätte mycket, var lite skeptisk mot att ha den så långt ner ville ha den liite längre upp men är nöjd, kul att du gillar den! :D
Du ser rätt, jag har vitiligo, en autoimmun sjukdom som resulterar i pigmentavsaknad :)
Ja jag smörjer den då jag duschat men det är där mellan som jag blir osäker men som sagt får testa mig fram!
Ett tips. Ta en salva nu som helosan eller dyl, och smörj låt oss säga på ovansidan av handen. Då kommer huden kännas mjuk ett tag. Men snart känns den inte så något mer, eller hur?
Du känner när tatueringen helt enkelt inte är "mjuk" och "återfuktad" något mer. Känn känslan direkt efter du smörjt in den, och när känns den så långt ifrån det som det bara går?
Jag kanske smorde 3-4 gånger per dag.
och svar till om det gör ont till #6 - Nje, det tyckte inte jag iallafall. För att göra en lång historia kort så har jag lite otur med min hälsa och fått göra många "ingrepp", och att göra en tatuering var inte i närheten av lika jobbigt "smärtmässigt" som att exempelvis ta en spruta (för att alla kanske ska kunna känna igen sig hur det känns haha). Visst så är det inte samma smärta, men en spruta eller dyl är mycket värre, än en tatuering enligt mig. och jag tycker inte att sprutor gör så speciellt ont, haha. och för min del så tyckte jag det var värre att inte titta (både vid tatueringsdags och blodprov 😂) än att titta. Jag försöker alltid lägga fokusen på vad jag ser, jag ser linjerna skapas och då "bränner" det inte lika mycket. Om det nu är möjligt att titta… ;)
Kramis!
#9 Smart tips! Ska testas, jag har smort ungefär 3-4 ggr.
Haha hur individer kan vara så olika, i och för sig tycker jag att det ibland kan göra ont att ta blodprov (beroende på vem som sticker och var), är inte heller helt frisk.
Får lätt lite blodtrycksfall om jag kollar faktiskt ;)
haha kanske jag som är harig!
#7 Haha ja men då kanske jag skulle kunna våga ;) vart har du tatuerat dig då? :) #8 Jag har också hört att foten gör ondast, jag skulle förmodligen aldrig genomlida att tatuera mig på foten! Men det är ju som sagt individuellt hur ont man tycker att det gör. :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#11 Jag tatuerade mig bakom örat, en liten tatuering om man jämför med vad man kan göra på typ ryggen, men en ganska stor om man jämför med andra "bakom örat tatueringar" Det gjorde inte speciellt ont (självklart kändes det), det jobbigaste med den var egentligen ljudet, det hördes som om som borrade mig i hjärnan x)
Fin! Är jättesnyggt med tatueringar på fötterna när man går i pumps eller ballerina.
#13 Tack så mycket! :) Ja det kan bli riktigt stiligt