Snakebites eller nåt annat?
Jag är piercingsugen, men kan inte bestämma mig för vad det ska bli. Har labret och medusa idag. Hade kinderna, men de läkte aldrig så jag tog ur dem under hösten. Har även haft näsvingen tidigare, men tog ur pga läkte inte heller. Funderar på snakebites, men undrar om det kommer skava mot tänderna?
Andra jag har funderat på är tungan, naveln, bridge och Christina. Någon som vill agera bollplank? Infogar en nytagen bild så ni vet hur jag ser ut och kan avgöra vad ni tycker att jag skulle passa i.
Jag tror du skulle passa grymt bra i en bridge! (funderar faktiskt själv på att göra den) ^^ Tungan är ju alltid fint, riktigt synd att du tog ur kinderna bara :( Navel är ju så segläkt :/ Tror tyvärr snakebites kan bli lite "plottrigt" men dock skulle du nog passa jäkligt bra i septum. Christina är ju "gulligt" men den är ju rätt privat och svårt att svara på om den skulle passa på dig ehehh, de får du nog avgöra själv :p sen får man ju tänka på att inte alla kan ha den, utan man måste ha rätt anatomi. Men som sagt, jag tycker definitivt att du ska köra på tungan + då att bridge skulle vara fint på dig :)
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#1 Har du en bridge? Har hört att de ska vara svårläkta, gärna blir sneda osv. Dessutom har jag glasögon, funkar det ens då?
Kinderna var jag tvungen att ta ur pga att de aldrig läkte. Ledsnade på att gå runt med öppna sår i ansiktet efter 20 månader. Men jag är nöjd med dem ur. Fick behålla smilgroparna. ;)
Lite plottrigt kan det bli runt munnen med snakebites, eftersom jag har två andra där, men jag tycker att det är så snyggt med orala piercingar. Det är därför jag lutar åt snakebites. Är orolig för att de ska sabba tandköttet bara. Och, funderar om jag ska välja 1.2 mm-stav istället för 1.6 mm (som jag har till de andra). Finns det några nackdelar med det? OCH, kan jag pierca med stav, men ändå byta till ringar när det sen är läkt om jag vill? Vill kunna variera mellan stavar och ringar.
Nope har ingen men vill skaffa. Jag har också hört att dom lätt blir sned, med det säger dom om septum också (vilket jag har) men den är hur rak och bra som helst, så jag tror nog inte att de är så stora problem med bridgen heller. 😉
Jag har hört att de kan bli lite svårt med glasögon (jag har också) då de lätt skaver, men man kan ju ha linser på sig.
Jaha, jaa mina är lite segläkta också, men jag tänker inte ta ut dom förens jag känner att dom är helt omöjliga att läka. Jag är tjurig hehe 😉 Men bra att du är nöjd ändå iallafall!
Jaa jag håller med om att de är jävligt snyggt! Jag hade gärna också haft fler, men dom flesta säger att de "blir för mycket" så därför har jag slutat fundera på fler just runt munnen. (jag har ju kinderna, labret och septum). Tror inte att de sabbar tandköttet mer än någon annan oral piercing faktiskt. 🙂
Det bästa är ju att göra en 1.6 mm piercing först för att senare byta ner sig till 1.2 mm då det har läkt. Anledningen till det är att ju mindre smycket är, ju lättare skaver de och migrerar ut ur huden tyvärr. Man skulle kunna jämföra huden med en ost haha. Om man tar en bit ståltråd och drar rakt ner genom osten så går de ju väldigt snabbt igenom, medans om du tar en matkniv så går de ju mycket segare, så ungeför så är det med en piercing också. Så 1.2 motsvarar ståltråden och 1.6 matkniven. Alltså ju mindre smycke under läkningen= svårare läkning, lättare att växa ut. 😛
Du kan som sagt pierca med en barbell och vänta på att det har läkt för att sedan byta ner dig i storlek om du ville de och även använda dig av ringar, bara du hittar några i rätt storlek. Men börjar de skava bör du sätta i barbellerna igen och bara ha ringar när du vill vara extra fin 👍
Detta blev långt och flummigt, men hoppas du förstår hur jag menar? 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#3 Hahaha, jag älskar ostliknelsen! :)
Och jag förstår hur du menar. Tack för hjälpen!
Jag tror att det blir snakebites ändå. Jag har varit sugen på dem ett bra tag… :)
Haha härligt! 😉
Jaa, kör på de som känns bäst för dig, de ska man alltid göra. Tror dessutom att de blir jäkligt bra. 🙂
Hoppas man får se dina nytagna snake bites i någon av dina klipp på youtube snart! Jag älskar dina halloween how to's haha 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Snakebites är snyggt och jag tror det skulle passa bra på dig :) (trots att du redan har två andra kring munnen)
Och en Earl (bridge) skulle du också passa i :D
Läkning och vandring är så väldigt individuell, jag har en Earl som jag aldrig haft problem med och som läkte super fint och inte vandrat ^^
//Belinda aka Zandrama
#5 Jag kommer definitivt att göra en video om dem när de är på plats! :)
#6 Vem vet? När jag har mina snakebites kanske jag känner att en bridge är ett måste för att rama in det hela. :)