Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 791 ggr
TuffeTuffe
0

Fläkt tungpiercing

Tog min Tungpiercing i slutet av Augusti förra året, och jag är jätteglad för det, men har en fråga. Hålet där min piercing sitter är lite fläkt - det är liksom en liten bit vid hålet som har gått upp, och det oroar mig, för det gör att kulan kan åka ganska långt ner i hålet om jag råkar lägga tryck på den. Har ingen bild, hoppas ni förstår ändå. Ser knappt halva kulan när den har tryckts ner i hålet, och det känns inte bekvämt att den kan gå så långt ner. Har försökt ha längre stav, men det är samma sak; råkar jag lägga tyck på kulan (som när jag äter till exempel) så trycks den halvvägs ner i hålet.

Så jag undrar; finns det sätt att läka det? Dras det ihop om jag tar ut piercingen, låter det läka och tar om hålet? Eller kommer jag alltid ha en liten fläkt bit vid hålet?

Det läkte jättefint när jag tog det, sköljde som jag skulle, svullnaden gick ner på ett par dagar och tog ett par extra dagar/vecka innan jag bytte till en kortare stav. Enda "problemet" som hände vid håltagningen var att jag fick ta om det, första piercingen blev sned så den togs ut, tungan drog ihop hålet och vi tog piercingen ett par minuter efter som jag nu har än idag.

Väldigt tacksam för svar!

Clementinbarn
0

Skulle nog rekommendera dig att gå till en studio och prata med en piercare om saken för att få bästa svar! :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor