Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5037 ggr
NisseNea
2

Tatuering 15år

Tjo, jag vill tatuera mig, som en symbol för min kärlek till min morfar som har cancer. Vet någon nån studio som ligger i närheten av Jönköping som tatuerar minderåriga?? Skulle bli jätte glad om nån visste ett bra ställe

(Och jag vet att de flesta inte tycker att minderåriga ska tatuera sig, men detta är något jag vill så ni behöver inte försöka övertala mig att inte göra det)

Lia
1

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Men min morfar förlorade kampen mot cancer för två år sen, och därefter har jag förlorat ytterligare. Att tatuera en så stor kärlek kan vara ett vackert sätt att bearbeta sin sorg på. Påminnelsen om den älskade kommer alltid finnas där, och jag kommer en dag göra detsamma - en liten segelbåt bakom axeln. Det är starkt av dig, för det är inte lätt att orka alltid. Jag hoppas allt går väl! Vad vill du ha intatuerat?

NisseNea
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har klarat av den ett bra tag nu, men han blir bara sämre..

Charlott_
4

I rubriken står de att du bara är 15 år. För mig personligen tycker jag att du ska vänta, enligt mig är du för tok för liten. Du vet inte ens om du växt klart m.m. Finns heller inga seriösa tatuerare som gör på minderåriga tycker jag…

Vet en som är 16 år och jag sa att hon skulle vänta, men hon lyssnade inte och hennes pappa gick med henne och hon är själv stolt över den. De var en riktigt tatuerings studio. Men den ser helt ren för j*vlig ut. Inte seriöst arbete av tatueraren. Inga raka linjer eller ngt.. Behöver inte vara så med alla tatuerare. Men är man seriös tatuerare så tar man hänsynt till svensk lag även om man har målsmans tillåtelse.

Väldigt fint att du tänkt gör en tatuering för din morfars skull, väldigt fint och starkt! :)

Karmatarerskanise
5

Tråden låses eftersom vi inte stödjer att man tatuerar barn. Således tillåter vi inte tips om det heller.

Inlägget är låst för nya kommentarer