Bepanhanten utslag?
Tatuerade mig förra lördagen. Använde helosan på morgonen efter och på tvätten samma dag för att jag inte hade bepanthen hemma. Köpte den på söndagen, nu har jag i några dagar haft utslag, som jätte små finnar på hela bröst området och i pannan, som kommer på kvällen vid denna tid ungefär.
Om det spelar roll så tatuerade jag mig på foten.
-Kan det vara så att jag är allergisk mot någon substans i salvan (jag är inte allergisk mot något annat)?
-Borde jag testa med helosan igen?
Jag brukar få det vid mina tatueringar för att man typ täpper till porerna med fett (när man smörjer alltså), men jag har inte fått det någon annanstans. 🤔
Det kanske bara är så att kroppen reagerar lite på att den behöver läka tatueringen. Det kan ju bli lite jobbigt, så att säga.
Gjorde en piercing för något år sedan och då fick jag utslag vid sidan av munnen, för att kroppen inte riktigt orkade med att läka piercingen. (Man lär av sina misstag, gör aldrig en piercing när du är förkyld)!
Jag har använt både Helosan och Bephanten men tycker båda är lite för feta för mig, så jag fick tipset att använda en oparfymerad och mild bodylotion, och det har funkat för mig! 🙂
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#1 hm ja det har du rätt i :) Haha jag har tyvärr gjort det misstaget, och då tungan… Gud vilken mardröm ;) Okej ska testa mig fram med utslutnigsmetoden :)