Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2784 ggr
[Glitterregn]
0

Rätt sorts navel för piercing

Hej! Jag undrar bara om alla kan ha en navelpiercing? Måste man ha "rätt" sorts navel för det? Jag har en ganska djup, avlång navel men jag har knappt någon "flik", jag har fett där så det känns som att det borde gå. Jag har även hört att man kan vara för smal för att få ha en piercing, stämmer detta? Vad tror ni?

fuzzie
0

Yepp, man bör ha "rätt sorts navel" 😛 

Du bör ha en framskjutande underkant överst på naveln. Och sen ska du kunna ta tag i den och känna att de finns hud under kanten för att smycket ska kunna sitta bra. 

Och blir din navel mer som ett streck typ när du sätter dig ner så ska du undvika att skaffa den. För då kommer de mest troligt bara bli problem under läkningen tyvärr. 😕 

Jag tror nog inte att man kan vara "för smal" för en navelpiercing, utan de har nog mer med "fliken" att göra. Sen gör du ju hur du vill men  jag tycker att du bör kolla med din piercare så han/hon kan avgöra om du är lämpad för den. 

Lycka till! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Glitterregn]
0

#1 Tack för ditt svar! Min navel är inte ett streck så det är bra iallafall. Jag har en flik men den är inte så stor. Det finns ingen bra piercare i min stad (dom tar med pistol, suck) och jag har inte så stor lust att ta tåget till en piercare bara för att fråga om jag kan en navelpiercing men det kanske är det jag måste göra om jag vill få en bra piercing. Jag fyller 15 om tre månader så det är ju ett tag kvar. Ska nog passa på att besöka en piercingstudio när jag åker till Västerås nästa gång :)

fuzzie
1

Jamen de lät ju bra, för har du bara tillräckligt med flik så ska de nog inte vara några problem. 🙂 

Pierca dig aldrig hos någon med pistol! 😮 

Jag tycker nog att du ska åka in till västerås ändå så kan dom svara bäst + att du kan ju gå runt och chilla på stan ett tag när du ändå är där hihi 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Glitterregn]
0

#3 Vilken tur! Nej aldrig. Har redan gjort det misstagen en gång när jag tog hål i brosket, aldrig mer! Jag jag får väll göra det. Nu återstår bara att övertala pappa. Jag är yngst i familjen och ibland glömmer han att jag snart är 15 och inte 12 längre ;)

[Olärd]
0

När jag var yngre så kunde jag inte ha en snyggt sittande navel piercing då min hud va för spänd och i samma "höjd" som själva naveln men nu har jag hudflik - allt går men frågan är hur snyggt det blir ^^