Helix, vilken årstid?
Jag har tänkt ta hål i brosket i örat (helix) men hört att på vintern kan det svida och göra ont som satan av kylan. När är det bäst att pierca sig där? Borde jag vänta till en annan årstid eller spelar det ingen roll? En annan fråga är om man får ett stort hål där uppe eller ser fet ungefär lika dant ut som i öronsnibbarna?
Jag tycker inte att de spelar så stor roll vilken årstid man gör den, eller något annat hål. Jag brukar använda mössa om det är riktigt kallt ute, jag har 17 hål i öronen inklusive mina töjningar på 30 mm.
Så är det bara lite kallt så brukar jag ha öronmuffar för att skydda töjningarna eftersom huden är så pass tunn där och det inte är så mycket blodflöde. För risken är annars att man förfryser örsnibbarna. 😕
Men jag tycker att du kan göra den nu om du vill ha den, eftersom du bara behöver en mössa på huvudet för att skydda din helix. Sen kommer du ju känna av hur mycket kyla du klarar innan de börjar svida eller göra ont eller så. 🙂
Hålet blir ju såklart lite större än ett vanligt hål i snibben. Men skulle du bestämma dig att ta ut den någon gång i framtiden så kommer hålet ändå dra ihop sig efter en tid och då kommer hålet vara så gott som obefintligt. 🙂
Lycka till!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jag gjorde min på vintern och med facit i handen skulle jag ha väntat till våren, inte pga kylan (mössan är min bästa vän) utan att det var ett rent h-vete att få på och av sig skoterhjälmen utan att riva i den.
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand