Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3287 ggr
[Tilde]
0

Tatueringfunderingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! 

Jag har några frågor då jag funderar på att skaffa min första tatuering. 🙂 Först och främst har jag två olika förslag på tatueringar, men det är i alla fall rosor och nejlikor (rosorna representerar mina föräldrar och nejlikorna är mina syskon - och mig, i den ena tatueringen). Ni får gärna ge lite feedback på vilken som skulle vara snyggast.

I alla fall, jag vill gärna ha tatueringen i rosa, men jag har hört att den röda färgen är den som flest reagerar på. Jag har ganska känslig hud och har nog fått hudutslag kanske 3 gånger i mitt liv av olika hudprodukter. Däremot klarar jag av smink och hårfärgning, etc. Hur stor risk är det att man får utslag av färgen? Kan man göra något slags "test" för att se hur man reagerar? 

Sen så tänkte jag, om jag nu får den gjord, få tatueringen på skuldran, ca 10-12 cm stor eller så. Hur mycket ungefär skulle en tatuering i den storleken kosta? 

Kommer säkert fler noob-frågor senare, hoppas det är ok. 🤓

Här är skiss nummer 1 (speglas nog beroende på vilken sida den skulle sitta på):

[Tilde]
0

Här är den andra, med endast fyra blommor, skiss nummer 2:

Leon1973
1

Tycker du ska ta alternativ 1, två rosor för dina föräldrar och nejlikorna för deras barn, dig själv och dina syskon.

Vad det kostar kan variera stort mellan olika studios. En sak som är viktig är att du kollar på vad tatueraren har gjort innan, kolla hans alster… googla honom och säkerställ att han ÄR duktig.

Bor du i Köpenhamn? Åk över till Malmö eller Ystad, jag har många nålsamurajer att tipsa om.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Tilde]
0

#2 Tack för ditt svar! Ja det lutar faktiskt åt den med fem, tror den skulle se bättre ut på skuldran också.

Jag ska absolut göra research och se till så tatueraren är duktig och i min stil. Det är ju trots allt något permanent. 🙂

Jag bor i Köpenhamn ja! Det låter perfekt, jag studerar i Malmö och pendlar dit nästan varje dag, så det är inga problem alls att åka dit och spana in olika ställen. Du får gärna tipsa om olika tatueringsstudios och tatuerare! :)

Leon1973
0

Immovable Tattoo och Santeria Tattoo, båda ligger på Östra Förstadsgatan. Mycket bra studios båda två.
https://www.facebook.com/ImmovableTattoo
http://www.santattoomalmo.se/

eyescreamtattoo, Stina Nyman i Ystad…  Grymt duktig tjej som ofta är fullbokad, men det är värt att vänta. Hennes sida ligger nere för tillfället (flytt av sidan). www.eyescreamtattoo.com/

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Hanna
0

Tycker helt klart den med fem!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Tilde]
1

#4 Tusen tack för tipsen! :)

#5 Okej, lutar som sagt åt den så den blir det nog förmodligen i så fall. 😃

dermot
0

Helt klart den första! Den var jättefin Tilde :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Karmatarerskanise
0

Tycker också första bilden. Angående test för att se om man tål färgen är det lite klurigt eftersom reaktionen kan komma år senare och inte alltid direkt.

[Tilde]
0

#7 Tack, Annika! :D

#8 Ja det är sant. Det sa min sambo igår, att man kan få en reaktion flera år senare. Får läsa på lite om det och vad man kan göra i så fall.

[NellieLavec]
2

Om du fått utslag 3 gånger i ditt liv har du inte speciellt känslig hud :) Jag är allergisk mot allt parfymerat, allt smink, hårfärg, värme, kyla och även allergisk mot solen, men jag hade inga problem med min tatuering :) (den är i för sig svart/vit, så kan inte svara för just den röda färgen)

[Tilde]
0

#10 Känslig är den allt, men kanske inte så mycket mot produkter som mot kyla/värme/kvav luft eller rivsår (för då blir den craaaazy). 😂

Oj nej det låter inge kul alls! :/ Härligt dock att du inte reagerade på tatueringen! Det ger mig lite hopp om att min kropp är snäll mot bläcket. 😛

[NellieLavec]
0

#11 Aha, förlåt, då var det jag som missförstod din text!:) Som andra tidigare sagt så är det tyvärr väldigt svårt att testa sin allergi mot färgen :/ jag hoppas det löser sig på något sätt för sig i alla fall! :) för övrigt röstar jag på den första bilden (y)

[Tilde]
0

#12 Jag skrev nog lite förvirrande i #0, haha. Det är lugnt :)

Tack så mycket! Ja det lutar åt den översta! Eventuellt en annan design jag skissade ihop idag med färgpennor:

Det ska föreställa två nejlikor och harsyra (som har en lite speciell betydelse för mig). 🙂

rebeka
0

#13 Det ser ju jättebra ut! 😃

Tänkte bara på det där med att reagera på tatueringsfärgen. Jag gjorde några rosor på min handled i svart/vitt. Inom ganska kort tid så insåg jag att jag fått en reaktion på den vita färgen. Jag gick tillbaka till tatueraren, han sa att så var fallet och att jag skulle få fixa till den om det hände något, men det enda som faktiskt hände var att allt det vita försvann från tatueringen, men den ser i stort sett likadan ut! Kommer nog måsta fylla i den, men det är det enda som hände för mig. Alla reagerar ju dock olika. 

Lycka till! 🙂

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[Tilde]
0

#14 Tack så mycket! :)

Oj, så färgen bara försvann? Hoppas inte det skulle hända för mig, då försvinner ju hela tatueringen liksom. 🤪 Men man vet ju aldrig förrän man testar!

Karmatarerskanise
1

#14 Vad jag har förstått så är det inget ovanligt att vit färg bleknar väldigt fort och försvinner. Därför används det oftast som highlight och inte som ifyllnad.

[Tilde]
0

#16 Jaha, vad tråkigt! :/ Måste läsa på om det då och kanske fråga en tatuerare också. Vore ju inge kul att behöva fylla i det vita hela tiden..