Första tatueringen
Ja, nu efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att skaffa min första tatuering. Det blir ingenting stort, jag tänker ha mitt stjärntecken (jungfrun) som motiv. Jag har funderat lite på att sätta den i nacken, men jag är inte riktigt säker än.
Min smärttröskel är rätt så låg, men jag har nog varit med om saker som har varit dubbelt så mer smärtsam än att tatuera sig, så jag tror att jag skulle kunna klara mig i en timme eller två (beroende på hur stor mitt färdiga motiv kommer vara)
Eftersom det här är min första tatuering så har jag inte så mycket erfarenhet angående placeringen, vet ju att vissa arbetsgivare ogillar synliga tatueringar så min tanke är att sätta den i nacken för där lär ju ingen märka den (har långt hår, så tatueringen kommer vara en aning dold).
Är det en bra idé att skaffa en tatuering i nacken?
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Nästan alla jag känner sätter sin första tatuering i nacken eller överst på armen - själv har jag ingen ännu men min första ska bli as liten "bakom" örat - syns inte heller.
Om du känner att du vill kunna gömma undan den så är ju nacken ett bra ställe =) Min första och enda just nu har jag på handleden, kan man också gömma undan med en klocka, armband eller långärmad. Men nacken är ett fint ställe att tatuera tycker jag =)
Jag tror nog att det blir nacken, frågan är bara hur ont det kommer göra (vet att det kommer göra ont vart jag än sätter den) eftersom min smärttröskel är så låg. Men en tatuering vill jag ha.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.