Tatuera text, vart?
Hej. Jag hade tänkt tatuera en text som är "mittemellan" lång.
Undrar om ni kunde ge tips på vart man man tatuera en sådan text.
Naturligtvis kan man ju tatuera sig över hela kroppen och det är det som är mitt problem, för många ställen att välja på.
Tips någon?
Hur lång är " "mittemellan" lång" ?
12 ord.
Äh, va tusan, jag kan lika gärna skriva vad det är. Så hemligt är det inte haha. Eller. Ah.
If I die, I will come back. Just another place, another time.
Får gärna påpeka stavfel och ändringar i meningen osv. Men det är så jag tänkte det.
Skulle vilja slänga in "Just at another place, in another time." för att det ska bli grammatiskt rätt.
If I die, I will come back - Just at another plave in another time.
men lol Place stavade jag fel bara för jag va för snabb nu :D
Du kan redigera inlägget upp till en timme efteråt. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#7 Tror man kunnat det sedan jag blev medlem 2011 i alla fall. Men den är lite dold. ^^
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#4 Okej. Jo, det kanske låter bättre så. :)
Men vart ska man tatuera den texten då?
#10 hur stort ska det vara?
#11 Jag vill inte ha den över halva kroppen så att säga, mer diskret, men man ska kunna se den, alltså inte på undersidan av foten med minitext. (överdrivet exempel)
Tänkte handlederna men jag vet inte, tycker det blir bäst om man tips från utomstående. Man blir lätt blind för sina egna idéer och tycker lätt att de man själv gör är bäst. osv.
Det heter dock "in another place" också och inte "at another place". 🙂 Så jag hade nog skrivit "If I die, I will come back, in another place and another time", eller liknande. Låter bättre. ^^
#13 Åfan tyckte At lät grammatiskt rätt i huvudet :)
#11 Jag tror insidan av armen på överarmen så att texten syns när du tex håller ut armen eller kliar dig i håret blir snyggast :)
#13 Ah, det är sant, själv suger jag på engelska så behöver lite hjälp, jag tänkte inte alls på att Olärd skrev fel, vet själv inte bättre.
#14 Hm, jag har tänkt där. Hmhm. Ska fundera lite :)
#14 Väldigt lätt att det blir fel med alla prepositioner och grejer, speciellt när det är annorlunda på svenska. 😉
Tror också det vore snyggt på insidan av överarmen! Eller på revbenen under ena bröstet kanske. :)
#16 (och alla andra) Jag vill helst undvika att tatuera framsidan av kroppen över lag. Och jag vill helst inte sätta någon på benen och fötterna. Eventuellt undantag för nyckelbenen.
Armar, handleder, nacke, rygg och sida funkar.
#18 Jo, det var rätt snyggt. Kanske blir där ändå.